Vill behålla dubletter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-18 16:26

Jag har importerat en samlingsplatta precis och såg då att en del låtar fanns innan från en annan CD. Det är ju inga problem att plocka bort just den låten men jag vill ha kvar båda CD skivorna i sin helhet men bara en version av låten. Ibland har jag fyra CD med samma låt men jag vill inte banta någon av skivorna om jag skulle vilja lyssna på just den CD:n i sin helhet. Kan man ha en låt men länka till flera olika skivtitlar?

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-18 17:03

Du kan ju med quicktime skapa referensfiler. Dessa tar bara upp några kb och kan ges egna id-taggar.

• Medlem
  • Lund
  • 2008-07-18 18:35

Låter skitbra - finns det någon instruktion om detta någonstans? Jag har aldrig gjort så förut så det skulle underlätta med lite vägledning... tack för ett snabbt svar förresten.

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-18 18:53

öppna filen i quicktime, välj spara som och sen alternativet "save as a reference movie". Nu får du en fil som "pekar" på innehållet i orginalfilen och som går att spela i itunes. Se bara till att inte flytta orginalfilen.

• Medlem
  • Lund
  • 2008-07-19 00:19

Ja det gick ju bra att spara den som referensfil men det blev ju en .mov av den och den syns inte i listan över musiken. Nåt fel måste jag ha gjort men vilket? Kanske för gammal iTunes kanske? Tack än en gång för snabbheten.

1
Bevaka tråden