Searchbar för Google maps, direkt i Safari?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är intresserad av att ha en extra searchbar för google maps där jag kan mata in typ "från stockholm till malmö" och direkt få upp en karta utan att behöva gå in på deras hemsida först.

Dvs en searchbar som direkt söker i lådan på denna adress:
Google Maps

Jag har testat med SAFT men fick inte till det, är det någon som har goda råd på hur man kan fixa detta?

//K

Finns det någon bättre lösning än denna?
macosxhints.com - Add Mozilla-like keyword functionality to Safari's search bar

Denna kräver php server osv..

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-16 21:03

Funderar på om det fungerar med Inquisitor .... hmmm.

Detta är ett alternativ installera Sogudi se KitzKikz: SogudiBeta , följ instruktionera där för installation.

Sedan i menyraden "Safari" --> "Sogudi...". Där kan du sedan lägga till detta

from: @@@ to: @@@ - Google Maps (högerklicka och välj kopiera länk) och välj ett kortnamn jag använder "m".

Sedan skriver du till exempel i addressfältet "m "gata 1 stad" väg 3 stad"" (utan de yttersta citattecknarna" så gör den den sökningen på google maps kanske inte det enklaste att sätta upp men gör det lite mer lätt tillgängligt.

Haha!

Tackarns, men det verkar krånglit!

Jag vill ha en helt egen searchbar, sjukt typiskt att apple inte kan lägga till en funktion i safari som låter en göra en egen searchbar och bara länka den till precis vilken searchbox man vill där ute på nätet.

//K

Google Maps Firefox Toolbar

TechnoTaste » Google Maps: Firefox Searchbar

Här finns två varianter för FireFox, ingen av dem med en helt egen searchbar dock!

1
Bevaka tråden