Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill inte att skivan matas ut.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-16 11:46

Hej alla. Jag har ett irriterande problem med min dator. Jag har alltid i en skiva som brukar vara i datorn och som jag inte orkar ta ut för att jag använder den ganska ofta.

Men när jag startar upp datorn så matas skivan ut helt av sig själv samt att adobes hjälpruta kommer upp.

Snälla kan någon vänlig själ hjälpa mig?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 12:39

Vilken hjälpruta? Kan du ta en skärmdump?

Ändrade rubriken. Försök sätta rubriker som tydligt talar om vad tråden handlar om. (Tidigare rubrik: "Snälla hjälp mig!")
/Mod

Ett par tips:

Spara skivan som en "disk image"-fil på hårddisken istället, så slipper du använda den fysiska CD/DVD-skivan. (Detta kanske inte funkar - det beror ju på vad det är för innehåll på skivan.)

Om du sätter datorn i vila istället för att stänga av den, så kommer skivan inte att matas ut när du "väcker" datorn.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-16 14:01

Vad snabba ni var på att svara. Tack. Jag ska ta en skärmdump på rutan nästa gång. Den matar endast ut skivan när jag fysiskt sätter igång datorn efter att den varit avstängd.

Ska tänka på rubriken nästa gång (var dock desperat).

Jag använder skivan i windows (bootcamp) men ska nog ta o göra en ISO imagefil.

Ringde support men applecare har gått ut men funderar på att köpa ny. alla fall han sa att jag nog kunde hitta svaret på apple.com/support men fann inget där så hoppas ni kan klura ut svaret åt mig.

tack, ha en bra dag!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-16 14:09
Ursprungligen av Abbe83:

Vad snabba ni var på att svara. Tack. Jag ska ta en skärmdump på rutan nästa gång. Den matar endast ut skivan när jag fysiskt sätter igång datorn efter att den varit avstängd.
tack, ha en bra dag!

* Matas skivan ut direkt när du slår på datorn (dvs innan OS X har startat)?

Det är inte säkert, eller troligt, att Adobe-rutan har någt med skivutmatningen att göra när jag tänker efter.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-16 14:40

problemet kom fram samtidigt som adobe rutan också kom fram så det är mkt möjligt...

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-16 20:07

Någon som tror att det är hårdvaru fel? eller något med mjukvara eller så?

1
Bevaka tråden