Vad är ett rimligt begagnatpris. 17" Powerbook 1.67GHz...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag behöver lite råd.
Vad tycker ni det är rimligt att sälja en 17" Powerbook 1.67GHz, 1GB RAM, 100GB hd osv... för. Jag tänkte sälja min men vet inte riktigt vad som skulle kunna vara ett schysst pris. Datorn är i riktigt bra skick.

Vad tror ni?

Tack på förhand!

// Andreas

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-07-17 23:23

Håller på att sälja min på Tradera nu, följ upplösningen på: Apple Powerbook 17" sista och bästa modellen av G4-1,67Ghz på

Helt otroligt mycket enligt mig själv, hade hoppats på 7000:- och detta slår alla mina förväntningar. Hoppas köparna står för sina bud..

/M

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-24 12:06
Ursprungligen av iMoz:

Helt otroligt mycket enligt mig själv, hade hoppats på 7000:- och detta slår alla mina förväntningar. Hoppas köparna står för sina bud..
/M

Det verkar nog bli problem med det, tyvärr. Jag skulle kunna tänka mig köpa en sådan. Verkar vara rasande trevliga maskiner!

Tack för infon. Hur som helst åkte den ut på blocket:
Apple PowerBook 17", 1,67GHz

Vi får se hur det går.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-30 03:21

Kanske lite orättvist att kalla den "Apples värsting" när den har några år på nacken? Du kan ju iaf vara ärlig och skriva Apples f.d. värsting eller nått sånt.

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-07-30 11:23
Ursprungligen av Davey:

Kanske lite orättvist att kalla den "Apples värsting" när den har några år på nacken? Du kan ju iaf vara ärlig och skriva Apples f.d. värsting eller nått sånt.

Orättvist? Nej, knappast eftersom detta är en av de sista och bäst utrustade PB G4:or.
Men luften är fri, du får kalla den en f.d. om du vill.

Btw min gick för 7500:- till en mycket nöjd köpare som höll med om att han gjorde ett klipp.

Ursprungligen av iMoz:

Orättvist? Nej, knappast eftersom detta är en av de sista och bäst utrustade PB G4:or.

Jag håller med Davey.

Detta är ju inte ens sista och "bästa" modellen av PowerBook G4. Det är den näst sista, som kom i januari 2005. I oktober 2005 kom en ny generation, visserligen med samma processor, men med högre upplösning på skärmen, dual-layer-brännare, och några förbättringar till.

Så den här datorn var bara "värsting" mellan januari och oktober 2005, vilket är mycket länge sedan, i datorålder räknat.

Definitivt vilseledande formulering - men å andra sidan så är det upp till eventuella spekulanter att ta reda på lite om varan de tänker köpa.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-30 15:59
Ursprungligen av iMoz:

Det är ju som att sälja ett ATi Radeon 9800XT som "ATis värsting" idag. Det är ju ett jävligt risigt kort med dagens mått mätta och bara för att det var det absolut bästa som fanns för x antal år sen behöver det inte stämma längre. Fick inte den datorn typ 700 poäng i geekbench? Min MacBook får 2200 typ och min dator har aldrig ens varit "Apples värsting".

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-07-30 21:16

Men du... vi snackar Värsting-Powerbooks här inte Macar med Intel.
Om du jämför de Powerbooks som fanns 2005, tror jag knappast någon hade bättre prestanda än 1.67Ghz 17 tummare?

Att ni ens orkar bry er..det fattar väl även jag att denna dator inte kan jämföra sig med dagens Intelmacar...lol
Over n out, slutsnackat i detta ämne från min sida.

Ursprungligen av Davey:

Det är ju som att sälja ett ATi Radeon 9800XT som "ATis värsting" idag. Det är ju ett jävligt risigt kort med dagens mått mätta och bara för att det var det absolut bästa som fanns för x antal år sen behöver det inte stämma längre. Fick inte den datorn typ 700 poäng i geekbench? Min MacBook får 2200 typ och min dator har aldrig ens varit "Apples värsting".

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2008-07-30 15:55

Korrekt att den modellen inte hade riktigt allt, men ni som bemödade er med att läsa igenom annonsen med specen på min PB ser att den är av sista och bästa modell
Hade väl den i minne när jag försvarade den "andra värstingen"
Men äligt talat, låt oss vara stolta över våra gamla guldklimpar

Såld blev den hur som helst.

1
Bevaka tråden