Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avi. direkt på iphonen med VLC?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-07-14 20:43

Jag läste någonstans att VLC tänkte släppa en iphone/ipod touch version, så då började man ju tänka lite så jag undrar: Kommer man kunna se avi. filer direkt med VLC då utan att konvertera?

Det vore nice. iTunes är bra för låtar, men synk av filmer borde verkligen hanteras utanför iTunes - i det området suger det hårt. En videospelare som är standalone och som har sin egen film-fil-area vore perfekt.

Om VLC skulle släppa något program som gör så man slipper konvertera alla filmer man vill ha in på iPhonen, så skull ja bli så fett glad!

Men menar du att det är ett app för själva iPhonen eller för PC/Mac?
För det aldra bästa vore ju om de släppte ett program för datorn, så man kunde synka filmerna som de är, rakt in i telefonen!
För om det är ett app bara för iPhonen så går det ju ändå inte. iTunes kan ju endast synka mp4 filmer. =/
Eller "hur kommer de släppa ett program egentligen"?

  • Medlem
  • 2008-07-16 21:12
Ursprungligen av Erik Dungert:

Om VLC skulle släppa något program som gör så man slipper konvertera alla filmer man vill ha in på iPhonen, så skull ja bli så fett glad!

Men menar du att det är ett app för själva iPhonen eller för PC/Mac?
För det aldra bästa vore ju om de släppte ett program för datorn, så man kunde synka filmerna som de är, rakt in i telefonen!
För om det är ett app bara för iPhonen så går det ju ändå inte. iTunes kan ju endast synka mp4 filmer. =/
Eller "hur kommer de släppa ett program egentligen"?

Det jag läste var ang. iphone/ipod touch. Om jag minns rätt, ska försöka leta rätt på tråden..

Jag har en stor samling konverterade filmer som det vore underbart att kunna flytta över till mobilen utan att behöva konvertera dem. När jag hörde talas om VLC4iPhone så tänkte jag att det skulle ju passa som hand i handske.

Men, icke sa Nicke.

Jag kör en beta av vlc4iphone på min gamla iPhone.
Tyvärr funkar den inte alls särdeles bra. De klipp jag har testat med fryser till is efter bara en liten liten stund.

(Sen är ju gränssnittet fult som stryk, men det är väl kanske inte det viktigaste.)

Förutom video så grejar den förstås FLAC och andra ljudformat som kanske kan vara intressanta för någon. Har dock inte testat ljudbiten.

  • Medlem
  • 2008-07-17 01:31
Ursprungligen av thevil:

Jag har en stor samling konverterade filmer som det vore underbart att kunna flytta över till mobilen utan att behöva konvertera dem. När jag hörde talas om VLC4iPhone så tänkte jag att det skulle ju passa som hand i handske.

Men, icke sa Nicke.

Jag kör en beta av vlc4iphone på min gamla iPhone.
Tyvärr funkar den inte alls särdeles bra. De klipp jag har testat med fryser till is efter bara en liten liten stund.

(Sen är ju gränssnittet fult som stryk, men det är väl kanske inte det viktigaste.)

Förutom video så grejar den förstås FLAC och andra ljudformat som kanske kan vara intressanta för någon. Har dock inte testat ljudbiten.

Iofs så är det ju som du sa beta version, men hur funkar programmet? Finns det på datorn eller på själva luren, som någon frågade tidigare?

Ursprungligen av can:

Iofs så är det ju som du sa beta version, men hur funkar programmet? Finns det på datorn eller på själva luren, som någon frågade tidigare?

Det körs alltså på luren. Det är det som är det tjusiga i kråksången. Men, det funkar alltså inte något vidare än. Kanske funkar bättre om några versioner.

Ursprungligen av Erik Dungert:

Ja, hur i hela världen får man in en sådan film på sin iPhone? (Det går ju inte via iTunes?)

Det finns flera sätt att komma åt filstrukturen på din iPhone. Enklast är förstås att använda något program typ DiskAid. Då kan du dra och släppa filer dit där du vill ha dem, skapa mappar et cetera.

Finns det möjlighet att ett program som VLC skulle godkännas och läggas ut i App Store, eller kommer det bara vara ett alternativ för de med jailbrejkade ipoddar?

Jag har lite svårt att tro att ett program vars syfte är att spela upp filer som inte stöds av iTunes skulle gillas av Apple, men förhoppningsvis..

Ursprungligen av thevil:

Jag har en stor samling konverterade filmer som det vore underbart att kunna flytta över till mobilen utan att behöva konvertera dem. När jag hörde talas om VLC4iPhone så tänkte jag att det skulle ju passa som hand i handske.

Men, icke sa Nicke.

Jag kör en beta av vlc4iphone på min gamla iPhone.
Tyvärr funkar den inte alls särdeles bra. De klipp jag har testat med fryser till is efter bara en liten liten stund.

(Sen är ju gränssnittet fult som stryk, men det är väl kanske inte det viktigaste.)

Förutom video så grejar den förstås FLAC och andra ljudformat som kanske kan vara intressanta för någon. Har dock inte testat ljudbiten.

Ja, hur i hela världen får man in en sådan film på sin iPhone? (Det går ju inte via iTunes?)

I den senaste betan så har utvecklaren lagt in stöd för några strömmande-media protokoll. Vore trevligt om mobil.sr.se kunde börja funka.

Han har dock inte styrt över projekten till 2.0 än, så jag kan inte testa hur bra det funkar.

Ursprungligen av can:

Jag läste någonstans att VLC tänkte släppa en iphone/ipod touch version, så då började man ju tänka lite så jag undrar: Kommer man kunna se avi. filer direkt med VLC då utan att konvertera?

Zodttd är personen bakom programmet . Det lär nog inte dyka upp i App store utan likt många andra av zods program så finns som till jailbreakade iphones ...

Är du intresserad att stödja utvecklingen och vill ha en beta version så kan du betalla en slant och gå med i zods beta test program . ZodTTD: Home Of Homebrew

Zod håller även på med en port av Quake 1 till iphone ...

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-08-10 10:58

Zodttd ser ut att snart släppa en skarp version av programmet. Man kan bla läsa denna info som han lagt in på hemsidan idag:

# Now runs on firmware 2.0+.
# Improved user interface.
# Tons of bug fixes.
# Added experimental support for RTSP streaming.
# Improved playback performance in some decoders such as DivX/XviD

* For some users there seems to be some issues with volume in this release. Either volume can't be changed, or there is a complete lack of volume. This is a high priority bug and I'm looking into it.

Once I iron out these last bugs, a public 1.0.0 release will be made.

  • Medlem
  • 2008-08-13 00:04

Hur tankar man det då?

donera en slant till utvecklaren:)

1
Bevaka tråden