Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Macbook Air vägrar starta!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Köpte min Macbook Air igår, efter en dags användade så vägrar den att starta idag..Jag har återställt SMC..men det enda jag kommer fram till är att Startljudet hörs nu, den kommer fram till att äpplet visar sig på skärmen och sen snurrar loader under äpplet i kanske 1 min.
Sen startas datorn om automatiskt o så håller den på om o om igen.

Jahopp tänkte jag, fuckit jag drar in OS X på nytt, så via min Imac och via AirPort tänkte jag installera om Leopard.

När jag startar om datorn håller jag ner vänstra Alt tangenten för att komma in i boot menyn.. där väljer jag Airport o min BBB anslutning som är B2_private_E8 .. sen är detta nätverk lösenordskyddad..

Problemen fortsätter när jag skriver in lösenordet till nätverket jobbar loadern och sen vibbar skärmen till o ingenting händer :S.. utan samma ruta är uppe dvs att jag ska skriva in ett lösenord..

Jag har ingen extern dvd spelare så Airport är det enda sättet o installera om OS X på.

Nån som kan hjälpa mig ..

Mvh
Anders

Skulle du inte kunna gå runt det hela genom att sätta en av datorerna att dela ut trådlöst nätverk (agera airport) utan lösenord och på så sätt skippa omvägen via BBB-routern. Sedan ansluta MBA till den datorns utdelade trådlösa nätverk och installera?

Ring apple support.. gratis i 90 dagar!!

1
Bevaka tråden