Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini tuggar på 100% cpu trots att processer drar 15 %!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-13 21:07

Jag har en mini som för någon vecka sedan konstant använder 100% av cpu kraften. Detta resulterar i att fläktarna snurrar på som jetmotorer. Har någon ett tipps på vad jag ska göra.
Det är möjligt att detta problem tagits upp tidigare, men jag hittade inte någon gammal tråd. Tacksam för svar.

Har du provat att ominstallera?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-07-13 21:13

Ominstallera är väll inte första åtgärden. Kolla i aktivitetskontroll vad det är för process som gör att CPU:n använder 100%. Kolla om du kan avsluta den i så fall.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-13 21:18
Ursprungligen av onnyt:

Ominstallera är väll inte första åtgärden. Kolla i aktivitetskontroll vad det är för process som gör att CPU:n använder 100%. Kolla om du kan avsluta den i så fall.

Det skumma är att ingen program använder så mycket cpu då jag tittat i aktivitetskontorllen. Jag får det till runt 10-15% medan datorn säger 100%.
Att installera om känns ju lite väl drastiskt kanske, de borde ju finnas något vettigare sätt.

Ursprungligen av beia:

Det skumma är att ingen program använder så mycket cpu då jag tittat i aktivitetskontorllen. Jag får det till runt 10-15% medan datorn säger 100%.
Att installera om känns ju lite väl drastiskt kanske, de borde ju finnas något vettigare sätt.

Aktivitetskontroll har ett filter som från början är satt till att bara visa dina egna processer. Men många processer körs på en annan nivå och för att även se dem byter du från "Mina processer" i fönstrets verktygsfält till "Alla processer".

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-13 21:23

Det löste sig. De visade sig att de va skrivaren som av någon anledning använde all kraft. Så jag tog bort historiken och några avbrutna utskrifter, så löste allt sig.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-07-13 21:22

Vad menar du med att "datorn säger 100%". Var kollar du då?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-13 21:26
Ursprungligen av onnyt:

Vad menar du med att "datorn säger 100%". Var kollar du då?

% Anvädare (grön ruta) visar 100%, medan listen med processer sammanlagt säger runt 10%..Men som sagt så löste de sig. så nu är jetflygplanet utbytt mot ett segelflygplan

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-07-13 21:29

När liknande grejer inträffar för mig är det i 80% av fallen Safari, eller närmare bestämt något safari-plugin som ballar ur. Tex om en sida med mycket flash får stå igång ett tag blir datorn slö som sirap. Idag avinstallerade jag inquisitor då sökfältet i Safari hade blivit nästintill oanvändbart.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-07-13 21:33

Skrivaren borde jag tänkt på:) Händer mig då och då när det blir stopp i någon utskrift.

1
Bevaka tråden