Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra kod på iPod Touch/iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är tyvärr inte lycklig ägare av iPhone ännu. Men jag har en Touch som är uppgraderad till 2.0. Jag lyckas dock inte köra min kod på den från Xcode. Har bara suttit i fem minuter så jag har inte utrett det hela ordentligt. Undrar om det är någon annan som har problem?

Jag får följande meddelande:

"Your mobile device has encountered an unexpected error (0xE8000001) during the install phase: Verifying application

Try disconnecting and powering off the device; then power the device on and reconnect it."

Låter som något Microsoft skulle kunna skrivit

Apple - Support - Discussions - 0xe8000001 error SDK8 ...

"Yes - the code isn't signed properly."

Där ser man. Har fortfarande inte kollat närmre på det, men innebär detta att jag måste gå med i apples developerpryl som kostar $99?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-29 12:59

Jag sitter också och labbar i ämnet. Även jag har kommit fram till samma sak - du måste sign:a koden. Och då måste du ha ett cert. Det får du via Developer Portal. Och den ikonen syns bara om du har betalat $99.

-> 99.se: Har frazze och fixarfrasse fattat saken rätt?

Du har nog rätt där. Tänkte cacha upp $99 till hösten när man kan sitta och mysa med xcode utan dåligt samvete

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 07:07

Då tycker jag du skall vara med och påpeka att det är dumt med NDA!

Vänligen, Ylan

Ojoj, jag var inte medveten om detta NDA. Jag måste säga att jag är chockad. Apple måste ju förstå vilken negativ effekt detta har på utvecklarna. Speciellt utvecklare som är nya med Mac pga intresse för iPhone.

Vissa grejer med iPhone tycker jag Apple har dragit för långt.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-21 16:55
Ursprungligen av fixarfrasse:

Ojoj, jag var inte medveten om detta NDA. Jag måste säga att jag är chockad. Apple måste ju förstå vilken negativ effekt detta har på utvecklarna. Speciellt utvecklare som är nya med Mac pga intresse för iPhone.

Vissa grejer med iPhone tycker jag Apple har dragit för långt.

Det lär ha med patentansökningar att göra. Utan NDA kan Apple inte söka patent på sådant som kan ingå i iPhone/Touch, eller som utvecklas.

Menar du att de kanske vill patentera mina idéer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 18:57
Ursprungligen av fixarfrasse:

Menar du att de kanske vill patentera mina idéer?

Då undrar man ju varför Apple inte upplyser en upprörd, men oupplyst allmänhet. Är inte säker på att Apples hemlighetsmakeri vilar på en alltigenom rationell grund.

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden