Vilken bärbar Mac för max 10k?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har nu bestämt mig för att köpa en bärbar Mac. Problemet är bara vilken? Har en budget på max. 10 000kr. Har hört att uppgradering på MB och MBP är på G så det kanske är värt att vänta? Brukar man höja priserna när uppgraderingarna kommer eller kommer den billigaste MB:en ha ungefär samma pris (+500-1000kr) som nu? Det jag kommer använda Macen till är att surfa, se på film, lyssna på musik, skapa musik och spela enklare spel lite då och då. Vilken Mac bör jag välja? Bör jag vänta på uppgradering? Tack...

Har du en budget på max 10.000:- så finns det bara en bärbar modell. Det är den billigaste modellen av macbook för 9.795:- på applestore.

Priserna brukar inte höjas när det kommer en ny modell utan den nya modellen brukar få samma pris som den tidigare med skillnaden att processorn är uppdaterad och eventuellt att datorn kommer med mer minne och en större hårddisk.

Enligt Mac Buyer's Guide är rekommendationen för macbook, "Neutral - Mid product cycle". Så det är lite svårt och exakt säga när det kommer en ny modell, men jag skulle tippa att det kommer en uppdateringen av macbook under hösten någon gång.

Om du bör vänta på uppdatering eller ej kan endast du svara på, men om man hela tiden ska vänta på en ny modell kommer man att få vänta i en evighet eftersom det alltid kommer nya modeller. Jag säger som andra här på forumet brukar, om du behöver datorn nu, så köp den, om inte kan du säkert vänta någon månad.

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-12 13:53

Du skulle kunna köra på en begagnad MPB

MBP är väl nice, men för det han ska ha datorn till? Känns kanske lite overkill?
Jag tycker att en macbook är perfekt för det priset,och vad han tänker använda den till.

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-13 12:27

Han kanske vill titta på 1080p

Det där med huruvida man ska vänta på uppdateringar är ett klassiskt ämne här och åsikterna går isär. Själv tycker jag att om man verkligen, verkligen behöver datorn nu så köp den. Din framtida dator kommer ändå att bli gammal någon gång.

Som det redan har sagts räcker till budget precis till en MacBook i enklaste utförandet. Du kan köpa till mer minne och en större hårddisk senare, det är enkelt att montera själv. Den borde räcka bra till dina behov.

Glöm inte att billigaste MB inte kan bränna DVDs. Om du ska göra musik så bör du titta på MBP så du slipper Agere-FW-kretsarna;

Apple Agere - Google-sökning

1
Bevaka tråden