Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-04 17:16

Telia har meddelat att i dagarna ska de allra flesta som beställt telefoner sedan tidigare få sina telefoner. Det råder med andra ord ingen skriande brist längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 17:30

Beställde den 13 och forfarande inte fått nån leverans vart jag vansinnig och ringde upp Telia (placering 78 i kö) Fick jag reda på att min iphone legat hos Posten sen den 1/8 bara att dom ej skickat avi eller avi Sms.Ska hämta ut den på Månd då jag kommer hem.
Kan medela att både A6 och Telia butiken i centrum i Jönköping har alla modeller inne utan kö.

Ursprungligen av Pelle Sten:

Gick in på Telia Vasagatan i Stockholm. De hade inga köer och alla modeller inne.

Grymt tips. Jag var där nu efter jobbet. Sitter med min vita 16. Det känns rätt fint.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-04 14:29

Ni som beställt via telia.se och porterar. Hur lång tid tar det från att ni skickat in porteringspapprena tills telefonen och simkort dyker upp ?

  • Medlem
  • 2008-08-04 17:46

Northwiz: På Vilket sätt meddelade man detta? Vart framförallt...

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-07 15:55
Ursprungligen av Jovan:

Northwiz: På Vilket sätt meddelade man detta? Vart framförallt...

Läs inläggen i forumet - de flesta tycks ha fått sina telefoner eller lyckats köpa telefoner i butik. Beskedet gavs av Telia i samband med en tidningsintervju jag läste - jag kommer just nu inte ihåg var.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-04 19:06

Låter bra det här! Sitter man alltså inte i skiten om min nuvarande telefon går sönder. Mer än porteringsgrejen.

Macrumors.com skriver nu att Apple tillverkar 800000 iPhones varje vecka. Det låter som många telefoner...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 07:33
Ursprungligen av acke:

Låter bra det här! Sitter man alltså inte i skiten om min nuvarande telefon går sönder. Mer än porteringsgrejen.

Macrumors.com skriver nu att Apple tillverkar 800000 iPhones varje vecka. Det låter som många telefoner...

Nu verkar det ju komma leveranser lite då och då, men man får väl tänka på att Apple släpper iPhonen i ytterligare 20 länder den 22 augusti. Då kanske det blir tight igen

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-05 10:57
Ursprungligen av prince:

Nu verkar det ju komma leveranser lite då och då, men man får väl tänka på att Apple släpper iPhonen i ytterligare 20 länder den 22 augusti. Då kanske det blir tight igen

Jo fast dom tillverkar 800000 st i veckan nu så lagret ska nog klara trycket kanske

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 11:02
Ursprungligen av jnx:

Jo fast dom tillverkar 800000 st i veckan nu så lagret ska nog klara trycket kanske

Annars har de ett angenämt problem..

Hade sådan grym tur idag!

Såg Northwiz inlägg om att det skall finnas telefoner hemma, blev lite nyfiken eftersom jag inte fått något samtal.
Så jag åkte ner till Telia och frågade en kille om dom hade några hemma, han sa:"Tyvärr räckte inte leverensen till alla som stog på tur.
Vid detta tillfälle så tackade jag ändå och vände mig om för att gå.
Precis då som kom hans kvinnliga kollega ut från "lagret" och sa:"men det finns ju jätte många där borta!" Varav han roppade in mig igen och jag fick min 16Gb svarta!

Jippie!!

  • Medlem
  • 2008-08-06 19:08

Någon som fått leverans av sin efterlängtade telefon de senaste dagarna? Efter Telias uttalande om att leverans skulle ske till de flesta som beställt de närmaste dagarna borde det har rasslat till i brevlådorna hos folk. Väntar själv på min, beställd den 24 juli.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-06 19:15

Jag Beställde en vit på telia.se den 16e, inte sett röken av den. bara porteringspappret

  • Medlem
  • 2008-08-06 19:24

När jag ringde till Telia igår sa de att ordrar som lagts den 24-25 behandlades av deras "leveransenhet" (eller liknande) under dagen. Min fråga blev då när min kunde tänkas bli levererad, svaret vart tidigast fredag eller början på nästa vecka. Har dock inte sett information om mitt abb på Telias Mina Sidor än.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-08-06 19:29

Är det någon vet om det går att få tag på en iPhone 16gb svart någonstans i Stockholm/Uppsala? Om inte är det det någon som vet hur ofta Teliabutikerna får leveranser med nya telefoner och i så fall vilka dagar?
/Tobbe

Senast redigerat 2008-08-06 20:12
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-06 21:02
Ursprungligen av tobbe_:

Är det någon vet om det går att få tag på en iPhone 16gb svart någonstans i Stockholm/Uppsala? Om inte är det det någon som vet hur ofta Teliabutikerna får leveranser med nya telefoner och i så fall vilka dagar?
/Tobbe

Ring Telia?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-08-06 21:15
Ursprungligen av zappee:

Ring Telia?

Tack för tipset men hon jag pratade med på Telia svarade bara "Nästa leverans kommer kanske om nån vecka" så det hjälpte mig inte så mycket...

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-08-07 15:23

Jag fick tag på en iPhone 16gb svart idag! Teliabutiken på kungsgatan i Stockholm hade några kvar!

Senast redigerat 2008-08-07 15:38
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-08-08 00:01
Ursprungligen av tobbe_:

Är det någon vet om det går att få tag på en iPhone 16gb svart någonstans i Stockholm/Uppsala? Om inte är det det någon som vet hur ofta Teliabutikerna får leveranser med nya telefoner och i så fall vilka dagar?
/Tobbe

Vasagatan 44...

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2008-08-08 21:10
Ursprungligen av frazze:

Vasagatan 44...

Teliabutiken på Vasagatan hade inga kvar när jag ringde dit igår på förmiddagen.

  • Medlem
  • Säffle
  • 2008-08-08 02:44

Undrar om de som fick SMS om Telia Homerun fick sin telefon under de följande dagarna eller om det inte alls hade något med leveransen att göra? Fick även jag mitt användarnamn/lösen till det tidigare i veckan men i övrigt har det varit dödstyst. Beställde 19 Juli, fick avtalet någorlunda snabbt och skickade in. Tystnaden är outhärdlig, ser fram emot iPhone mer än vad jag såg fram emot att förlora oskulden!

Ursprungligen av May:

Tystnaden är outhärdlig, ser fram emot iPhone mer än vad jag såg fram emot att förlora oskulden!

Oj då. Man kanske borde kolla in den där telefonen ändå. Men det blir väl samma antiklimax...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-08-10 23:41

Ringde telia för 2 dagar sen. Då jobbade dom med de som beställt runt den 26/7.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-11 07:22
Ursprungligen av Belkin2:

Ringde telia för 2 dagar sen. Då jobbade dom med de som beställt runt den 26/7.

Butik eller telia.se?

Jag beställde iPhone 8gb på telia.se den 17 juli. Fick en massa papper hemskickade i omgångar, som jag skulle skriva under.
Sen fick jag ett papper där det stod att mitt abonnemang skulle komma igång natten mellan 12 och 13 augusti. Men nu är det den 11/8 och jag har inte sett eller hört något om när jag ska få min telefon, så jag ringde till Telia och hörde. Hon trodde att jag skulle få den om några dagar.

Ska jag då gå och betala ett abonnemang som jag inte har en telefon till? Jag trodde att iPhone 8gb skulle vara enklare att få tag på dessutom, men jag hade väl fel...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-12 06:21
Ursprungligen av Ollejan:

Jag beställde iPhone 8gb på telia.se den 17 juli. Fick en massa papper hemskickade i omgångar, som jag skulle skriva under.
Sen fick jag ett papper där det stod att mitt abonnemang skulle komma igång natten mellan 12 och 13 augusti. Men nu är det den 11/8 och jag har inte sett eller hört något om när jag ska få min telefon, så jag ringde till Telia och hörde. Hon trodde att jag skulle få den om några dagar.

Ska jag då gå och betala ett abonnemang som jag inte har en telefon till? Jag trodde att iPhone 8gb skulle vara enklare att få tag på dessutom, men jag hade väl fel...

Mm, telia är snabba.

Beställde en vit 16gb den 17:e, tog en vecka att få hem abonnemangspapperna. Skickade in dem direkt. En vecka senare kom porteringspapperna. Skickade in dem direkt också. Fick nya porteringspapper igår :o. Ringde till Telia som då missat att godkänna de första jag skickade in. Frågade även när jag skulle kunna få telefonen m.m. och det enda hon kunde se var att porteringen skulle gå igenom den 20:e men inget abonnemang var skapat än så hon tyckte jag skulle vänta och sen ringa på torsdag igen. Gäsp.

Ursprungligen av zappee:

Mm, telia är snabba.

Beställde en vit 16gb den 17:e, tog en vecka att få hem abonnemangspapperna. Skickade in dem direkt. En vecka senare kom porteringspapperna. Skickade in dem direkt också. Fick nya porteringspapper igår :o. Ringde till Telia som då missat att godkänna de första jag skickade in. Frågade även när jag skulle kunna få telefonen m.m. och det enda hon kunde se var att porteringen skulle gå igenom den 20:e men inget abonnemang var skapat än så hon tyckte jag skulle vänta och sen ringa på torsdag igen. Gäsp.

Haha, okej. Jag skickade också in alla papper direkt, samma dag som jag fick dem... Trodde det skulle hjälpa, men det verkar inte så.

Det konstiga är att man kan få tag på en telefon i butik på 10 minuter. Skickar dem 99% av telefonerna till butikerna egentligen? Varför beställde man på nätet?!
Inatt går mitt abonnemang igång och jag har ingen telefon, jippi!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 13:05
Ursprungligen av Ollejan:

Haha, okej. Jag skickade också in alla papper direkt, samma dag som jag fick dem... Trodde det skulle hjälpa, men det verkar inte så.

Det konstiga är att man kan få tag på en telefon i butik på 10 minuter. Skickar dem 99% av telefonerna till butikerna egentligen? Varför beställde man på nätet?!
Inatt går mitt abonnemang igång och jag har ingen telefon, jippi!

Riktigt dåligt att du fått vänta så lång tid jag beställde den 13 och fick den den 1/8 tyckte att jag fick vänta länge.

Ursprungligen av Laroche:

Riktigt dåligt att du fått vänta så lång tid jag beställde den 13 och fick den den 1/8 tyckte att jag fick vänta länge.

Japp, tycker jag också. Över 2 veckors leveranstid anser jag som dåligt... Men att behöva vänta i en hel månad på en telefon som vissa har fått efter några dagar (eller på några minuter om man gått till butik), är riktigt kasst.

Har jag inte fått den denna veckan så ska jag ringa och klaga.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-12 17:35

Jag gick in i butik förra tisdagen direkt efter att ha kommit hem från en semesterresa, 10 minuter senare gick jag ut med en vit 16Gb modell. De hade tydligen precis fått in en leverans då, jag blev då glad iaf.

Bevaka tråden