Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lång leveranstid på beställd iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 276 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-12 18:38
Ursprungligen av joakimo:

Jag gick in i butik förra tisdagen direkt efter att ha kommit hem från en semesterresa, 10 minuter senare gick jag ut med en vit 16Gb modell. De hade tydligen precis fått in en leverans då, jag blev då glad iaf.

hade jag inte köpt den på jobbet så hade jag inte heller köpt den via telia.se

Ursprungligen av joakimo:

Jag gick in i butik förra tisdagen direkt efter att ha kommit hem från en semesterresa, 10 minuter senare gick jag ut med en vit 16Gb modell. De hade tydligen precis fått in en leverans då, jag blev då glad iaf.

Det är sånt här jag menar, att vissa kan få den på 10 minuter medans andra får vänta en månad. Borde dem inte skicka fler telefoner till centrallagret (eller vad man ska kalla det), eftersom det verkar vara många som får vänta jättelänge om man beställt på nätet.

Då får vi se om min iPhone kommer imorgon då.

Köpte min i Nyköping för två veckor sedan. De hade konstigt nog en jättlång kölista till 8gb-modellen, men bara några få som satt upp sig på 16 gb. Så jag fick min svarta 16-giggare efter bara några dagar när nästa omgång telefoner kom från lagret.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-08-13 20:35

Nu så! En fin iPhone vit.
Jag beställde den dagen efter lanseringen på webben. Fick rätt snabbt de papper jag behövde för att porta mitt tele2-nummer till Telia. Pappren sade den att allt skulle vara klart 12-13 augusti. Och det stämde ju perfekt. Jösses vilken Dream machine!

Haha, jag fick äntligen svar från telia kundtjänst på mejl efter ca 2 veckor. Hon skrev att hon sett att jag redan hämtat ut min iPhone och hon hoppades på att jag var nöjd med den. Jag har inte ens fått något avi än... Och i måndags när jag ringde så sa hon att hon inte riktigt visste när jag skulle få den.

Vet inte vad jag ska göra nu.

Är det någon som vet hur länge väntetiden är på fler telefoner i Teliabutikerna? Här var det slut, så jag har ställt mig på kö på en 16 GB svart.

Sedan undrar jag om det blir några problem att komma igång direkt med telefonen - dvs ringa, använda sms, osv om man har ett Telia kontantkort nu och vill behålla numret?

(Fattar fortfarande inte vad folk menar med "portning" och sånt nämligen)

Ursprungligen av CyberPet:

Är det någon som vet hur länge väntetiden är på fler telefoner i Teliabutikerna? Här var det slut, så jag har ställt mig på kö på en 16 GB svart.

Sedan undrar jag om det blir några problem att komma igång direkt med telefonen - dvs ringa, använda sms, osv om man har ett Telia kontantkort nu och vill behålla numret?

(Fattar fortfarande inte vad folk menar med "portning" och sånt nämligen)

Om du redan har ett Telia-kort är det bara att flytta över det.
Med "portning" menar du "portering", och det är när man byter från en annan operatör, vilket du alltså inte gör.

Bevaka tråden