Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbradio

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Ska starta upp en webbradio där jag kommer att köra LIVE show 1 gång i veckan till att börja med. Ska då ha en hemsida som sammanfogar det hela med bla. chatt, forum, galleri, filmer och blog/news.
Än så länge har jag inte börjat på något alls utav det mer än hemsidan och jag har då en del frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.

1. Kör alltså live DJ show direkt från min lägenhet, då undrar jag vad jag behöver för att få detta fungerande. Har ju REC utgång i min dj-mixer så det är egentligen bara att koppla rakt in i min mbp men jag vill ha så bra ljudkvalitet som möjligt och vill helst inte ha micken inkopplad i min dj-mixer. Vad ska man då köpa för mixer/ljudkort?

2. Programvara- Har kollat runt efter bra programvara för att sänta webbradio och har hittat ett som heter nicecast och är det ända som verkar leva upp till min standard i osx miljö.
Någon som har andra förslag?

3. Ska jag behöva kontakta STIM för att köra dj- show 1 gång i veckan?

  • Medlem
  • 2008-07-11 23:03

stim

Hej!
Gå in på stim.se och kolla.
Följande två sidor tyckte jag hade bra info om kostnaderna:
Strömmande musik:
STIM - Streaming - ej bildproduktioner

Webbradio:
STIM - Webbradio

Lycka till med ditt projekt! De två första frågorna kan säkert någon annan hjälpa till med bättre....
/nocke/anneli

1
Bevaka tråden