Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur är den gjord?
Satt en barbie i mitten och byggt runt omkring eller?

Ursprungligen av PeeMaN:

Hur är den gjord?
Satt en barbie i mitten och byggt runt omkring eller?

Jag gissar på att han har använt något liknande denna.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-02 19:52
Ursprungligen av Papperskatt:

Jag gissar på att han har använt något liknande denna.

Nästan rätt.. Jag använde först en grund i botten, dvs. en traditionell vanligt tårtform. Sen en "marängforms" liknande och sen en till likadan fast mycket mindre. Så 3 tårtbottnar som alla delades i 2 delar. Dvs 6 lager fyllning med hallonmousse och "dumleganash".

Tog en barbie och drog av henne benen och klippte till håret litegrann för det var så långt. Kryssade i tårtan och tryckte ner henne.
Därefter satte jag dit vitt marsipanlock som "underklänning" och sen rosa marsinpanlock som klänning. Sen dekor.

Ursprungligen av Cokey:

Nästan rätt.. Jag använde först en grund i botten, dvs. en traditionell vanligt tårtform. Sen en "marängforms" liknande och sen en till likadan fast mycket mindre. Så 3 tårtbottnar som alla delades i 2 delar. Dvs 6 lager fyllning med hallonmousse och "dumleganash".

Tog en barbie och drog av henne benen...

uh amputation utan bedövning! Allt för konsten, inget offer är för litet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-07 10:56

Nu har även jag fått min iTach IP2IR samt min RF-sändare!

Då saknas bara lite kabeldragning så ska vi köra igång och konfigurera!

Oh glory hallelujah vad skönt det är när allvetare står med byxorna nere!
Riktigt fin dag idag!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-07 20:51
Ursprungligen av PeeMaN:

Oh glory hallelujah vad skönt det är när allvetare står med byxorna nere!
Riktigt fin dag idag!

Dagens skönaste inlägg.

Idag är jag riktigt glad, då 1. Jag fick CSN efter två månaders uppehåll på grund av tre saknade poäng och 2. jag klarade patologitentan.

Ikväll ska jag dricka alkohol på Möllan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-09 12:36
Ursprungligen av Capeman:

Idag är jag riktigt glad, då 1. Jag fick CSN efter två månaders uppehåll på grund av tre saknade poäng och 2. jag klarade patologitentan.

Ikväll ska jag dricka alkohol på Möllan.

Blir det Bobs?

Ursprungligen av zinned:

Blir det Bobs?

Oklart i nuläget! Ska hem till några kompisar på fest på Amiralsgatan, var det tar vägen sen får väl bli ett gemensamt beslut. Jag brukar oftast hamna på Moriskan av någon anledning.

Äntligen är den intensiva veckan "över". Har hunnit beställa visitkort, gå på intervju, delta i en paneldebatt och starta upp ett nätvärk samt köpa en ipad till min pappa! Dessutom skrivit prov i programmering, som dessutom kan ha gått bra?

Hur firar man?

Ursprungligen av klarabara:

...ett nätvärk ....
Hur firar man?

Nätverk - Sammansatt kommunikationsnät för datatrafik
Nätvärk - Värk orsakar av problem med att få nätverk att fungera?

firar? Skratta ihop med vänner på lämpligt sätt. Koka gryta, bjud in 10 vänner, be dem ta med dricka....

Robert Gustafssons jublieumsshow kan inte annat än göra mig på bra humör. Speciellt med platser mitt på första raden

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-11 14:55

Jag är jävligt glad för att den råbrutala vurpa jag gjorde idag på en isfläck inte sågs av mer än 1 person(min vän). Tur att det var i byn och inte i stan.

Ursprungligen av joakimo:

Jag är jävligt glad för att den råbrutala vurpa jag gjorde idag på en isfläck inte sågs av mer än 1 person(min vän). Tur att det var i byn och inte i stan.

Jag är glad du inte spräckte skallen eller bröt röven av dig.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-03-11 17:42
Ursprungligen av joakimo:

Jag är jävligt glad för att den råbrutala vurpa jag gjorde idag på en isfläck inte sågs av mer än 1 person(min vän). Tur att det var i byn och inte i stan.

Jag är med Goflorp här; Skallspräckning och rövbrott hade varit värre...

Hade ju varit illa om han slagit sig i fittan också

Är glad att uppsatsen är färdigskriven idag, trots feber och risiga bronker. Och tre dagar i förväg! That's a first for me. Nu ska den bara korreläsas.

Bra fredag idag:
1. Är hos familjen på middag med bror och hans sambo som är på besök i Sverige, de bor i Belgien.
2. Min Garmin Forerunner 210 har kommit och är redo att ingivas under morgondagens springtur
3. Min kompis som är i NY har precis informerat mig om att jag äger "the new Apple TV"
4. Säljaren på Tele2 hörde av sig med mail och har lagt över mitt abonnemang till privat samt lagt en order på en vit iPhone 4s till mamma

Dels så fick jag på en "störtbåge" på MX-5:an (fast det är inte en riktigt störtbåge utan enbart för utseendet:)

Sedan så kom jag hem till lite post, frugan jobbade och hade fått ett paket. Jag blev lite nyfiken på avsändaren och googlade. Mest bara för att se om jag skulle klara av att hitta avsändaren.

Och landar på Upplevelser med motorsport & sportbilar i Stockholm, Göteborg & Malmö m.fl. orter - presenter presentkort presenttips - Live it

Detta kombinerat med vetskapen om att jag fyller 50 om en dryg månad gör att jag drar slutsatser.

Men eftersom jag inte vågar säga något hemma, men är sprickfärdig så måste jag bara berätta det här:)

Efter att ha blivit av med min Nokia Lumia 800 så köpte jag i dag en ny iPhone 4 8 GB.

Ruskigt skönt att vara tillbaka i iOS efter ett tag med Windows Phone, så att jag tappade bort lumian var ju en klar fördel.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Efter att ha blivit av med min Nokia Lumia 800 så köpte jag i dag en ny iPhone 4 8 GB.

Ruskigt skönt att vara tillbaka i iOS efter ett tag med Windows Phone, så att jag tappade bort lumian var ju en klar fördel.

fler människor borde helt klart "tappa bort" sina mobiler och ersätta dom med en iPhone

Ursprungligen av gotfredsen:

fler människor borde helt klart "tappa bort" sina mobiler och ersätta dom med en iPhone

Jag vill nog tydliggöra att jag faktiskt har tappat bort min gamla telefon. Förhoppningsvis så kommer nog att göra en god gärning och lämna in den till närmaste polisstation. Med en IMEI-spärr så är det ju trots allt rätt meningslöst att behålla telefonen om den hittas.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag vill nog tydliggöra att jag faktiskt har tappat bort min gamla telefon. Förhoppningsvis så kommer nog att göra en god gärning och lämna in den till närmaste polisstation. Med en IMEI-spärr så är det ju trots allt rätt meningslöst att behålla telefonen om den hittas.

tror dig .. jag syftar bara på att ibland kan någon mindre roligt faktiskt leda till något bra ...

Är extra glad för min nya Drobo FS är på väg ...

YES!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-19 16:59

Jag satt en stund och var bitter över att jag fick lov att ladda ner Firefox 3.6 för att använda mitt e-leg. Men min bitterhet varade inte längre än tills att jag loggat in på Skatteverket och såg vad årets utbetalning skulle bli.

Ursprungligen av joakimo:

Jag satt en stund och var bitter över att jag fick lov att ladda ner Firefox 3.6 för att använda mitt e-leg. Men min bitterhet varade inte längre än tills att jag loggat in på Skatteverket och såg vad årets utbetalning skulle bli.

Var på Skatteverket.se hittade du detta? Jag kan verkligen inte se någonstans att man har fått besked.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Var på Skatteverket.se hittade du detta? Jag kan verkligen inte se någonstans att man har fått besked.

Logga in: Välkommen till Inkomstdeklaration 1 - Här kan du deklarera | Skatteverket [NS4 version]

Hittade det alldeles efteråt. Tyvärr så får jag upp att jag inte är behörig att använda tjänsten.

Safari som bråkade. Sällan.

Får tillbaka 3 900kr på skatten. Mycket härligt!

Bevaka tråden