Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till enheter i Spotlight?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjabba

Kan man i Spotlight lägga till enheter som den skall indexera så att man kan såga i dom Exempel om man har diskar i nätverk och externa, eller är det verkligen så att man bara kan ha dom som finns under inställningar (för då är det uselt).

Externa ska funka i 10.4 och 10.5 medan nätverksenheter bara funkar i 10.5 att söka via Spotlight.

Ifall du vill tvinga spotlight att indexera om en disk så kan du lägga till den under Integritet och sedan ta bort den igen så borde den indexera om den disken.

Tackar detta skall jag genast kolla. För just nu fungerar det inte men jag vet ine vilken version jag har heller

Applemenyn -> Om den här datorn.

Jag hade 10.5 Men hur lägger man till att dessa enheter skall indexeras

Tar upp denna tråden igen.
Jag har en server (windows) som jag har delat ut mappar/diskar på. Skulle vilja att min Mac (osx 10.5.6) indexerar dessa i spotlight men har inte lyckats hitta hur man gör eller ens om det är möjligt.
Nån som har info om det går och isåfall hur. Helst utan massa "hackande" i konsollen för där hör jag inte hemma
Det spelar heller ingen roll om jag måste indexera diskarna manuellt eller om det görs automatiskt då filerna på dom inte uppdateras allt för ofta.
Tack på förhand

Ingen lösning?

Tar oxå upp tråden igen. Har precis samma "problem" som skummis ovan. Måste man köra typ Quicksilver för nätverksdiskar?

1
Bevaka tråden