Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MyBook extern hårddisk, Elfråga

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-07 21:27

Jag köpte en MyBook i USA förra veckan.
Det är en fet extern hårddisk som jag tänkte fylla med viktiga filer.

Hur bör jag göra med eladaptern? Kan jag bara köpa en ny eladapter här i sverige och plugga i? Eller bör jag fixa en reseadapter för amerikanska prylar till europeiska uttag?
Jag är rädd att pajja den om jag gör på fel sätt (Annan volt här).
På BestBuy sa de: Sure no problem (men snubben verkade lite disträ så jag har inte vågat testa).

Hur hade ni gjort ?

Du skulle ju kunna maila Western Digital och fråga dem om adaptern även funkar i Europa. Då jag köpte min MyBook Studio här hemma så följde det med europeisk såväl som amerikansk strömkontakt men bara en transformator. Är inte säker men jag tror att den är "autoswitching", dvs den är inställd för att själv skifta mellan 110 och 230 volt beroende på vad det är i vägguttaget. Om inte annat så borde det stå på trafo'n eller i manualen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-08 06:46
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Du skulle ju kunna maila Western Digital och fråga dem om adaptern även funkar i Europa. Då jag köpte min MyBook Studio här hemma så följde det med europeisk såväl som amerikansk strömkontakt men bara en transformator. Är inte säker men jag tror att den är "autoswitching", dvs den är inställd för att själv skifta mellan 110 och 230 volt beroende på vad det är i vägguttaget. Om inte annat så borde det stå på trafo'n eller i manualen.

Tack för tipset, drog iväg ett mail till dem precis.

Ursprungligen av adamsen87:

Som sagt det borde stå något som liknar detta "Input: 100-240V~xA 50-60 Hz" på klisterlappen som sitter på transformatorn. ...

Okay, jepp.
Input: 100-240V, 50/60Hz, 500mA
Output: 12,0(12,0)V 1500mA
(Hoppas det hjälper) :S

Ursprungligen av beccu:

Tack för tipset, drog iväg ett mail till dem precis.

Okay, jepp.
Input: 100-240V, 50/60Hz, 500mA
Output: 12,0(12,0)V 1500mA
(Hoppas det hjälper) :S

Om du fortfarande är osäker och om du inte fått svar från WD så rekomenderar jag dig att ta en titt på deras nätsida. Bara leta upp din produkt och läs sedan på de tekniska specifikationerna.

I princip all teknisk utrustning, datorer och div tillbehör, konstrueras för att funka över hela den världen de avser sälja till. Det skulle vara ohållbart och extremt kostsamt i många led om varje land skulle ha sin specifika strömadapter.

Som sagt det borde stå något som liknar detta "Input: 100-240V~xA 50-60 Hz" på klisterlappen som sitter på transformatorn.

Ta en bild och lägg upp här på det ifall du är osäker på vad som står på den.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-08 07:48

Bara ta en kabel från en övergiven video och plugga in inga problem!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-08 22:39
Ursprungligen av what:

Bara ta en kabel från en övergiven video och plugga in inga problem!

Okai, pyser till elbutiken och köper en som borde passa då.
Tänks

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-08 08:25

Det är bara att läsa vad som står på burken. Hade du inte fysik i skolan eller lär man sig inte sådant nu förtiden?

//Rob

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-08 22:39
Ursprungligen av Robo-X:

Det är bara att läsa vad som står på burken. Hade du inte fysik i skolan eller lär man sig inte sådant nu förtiden?

//Rob

Nah jag e ju ekonom. Jag kan ingenting egentligen. ^_^

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-09 15:32

Lite schysst, Western Digital lovade mig nu att om jag faxar/mailar mitt kvitto till dem så gör de om garantin till en Europeisk garanti och skickar eladaptern gratis till mig!

Snacka om kundservice!

1
Bevaka tråden