Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FTP Login problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mac OS X Server 10.5 (kör nu 10.5.4). Har aldrig kunnat logga in på FTP trots att lösenord är korrekt. ScreenSharing har samma problem som FTP. Det går utmärkt att logga in på AFP och Mail klienten kan anslutas till E-mail servern. Alla använder samma konto och lösenord.

Både FTP och ScreenSharing är påslagna.

Hur kan jag lösa så att jag kan köra FTP och ScreenSharing?

Tacksam för hjälp!

Senast redigerat 2008-07-07 14:50

Låter som ett brandväggsproblem.
Börja med att kontrollera brandväggsinställningarna i OSX. Om det är öppet för FTP osv där får du gå vidare och kontrollera externa brandväggar osv.

Tack för svar tompamac.

Brandväggen i Mac OS X Server 10.5 är avstängd, så det är ett annat problem... felet kvarstår...

Jag försöker nå från servern via ftp från en annan lokal dator inom samma nät bakom brandväggen. Så den externa brandväggen borde inte ha med det att göra.

Via kommandolinje skriver jag ftp xxx.xxx.xxx.xxx och då dyker det en rad jag ombeds att skriva användarnamn och lösenord. Den släpper inte in mig även om jag skriver in rätt användernamn och lösenord. Att den svarar tyder på att jag har förbindelse till FTP server.

Senast redigerat 2008-07-22 15:21
1
Bevaka tråden