Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Kubuntu-partionering

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-07-06 14:47

Hej! Jag har laddat ner VMware fusion (2,0 beta) för att kunna testköra Kubuntu ( Linux). Då jag ska installera Kubuntu så får jag frågan hur jag vill partionera hårddisken.
Jag får tre alternativ:

*Guidad- använd hela disken.
*SCSI3 (0,0,0) (sda) 8,6 GB VMware viritual
*manuell

Av dessa tre alternativ så är de två första förkryssade. Men jag är inte säker på vad som händer om man använder dessa alternativ. Det är den första punkten "Guidad- använd hela disken" som gör mig fundersam. Vad menas med hela disken? Jag är rädd för för att skada Mac-installationen om jag låter detta alternativ vara i kvar. Problemet är att detta alternativ inte går att välja bort, utan man måste antingen använda de två första alternativen eller enbart alternativet "manuell". Hur gjör jag? Jag har aldrig instllerat ett system tidigare och vet inget om partioneringar o.d. Kan någon hjälpa mig?

Fusion och praktiskt taget alla andra liknande program använder virtuell hårdvara. Programmet låtsas att det har en riktig hårddisk, men egentligen är det bara en fil bland alla dina andra filer. Så när du i din virtuella maskin väljer att använda hela disken så används bara den filen. Normalt används komprimering, så filen växer bara allteftersom den används.

1
Bevaka tråden