Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta mig till havet...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

....eller snarare ta dig själv till havet. Jag är redan vid havet. Vid stranden och ser ut över havet. Gör lite strandfynd och förundras över hur vattnet kan skifta färg så mycket.

Citat: "Havsstranden är en uråldrig värld, för så länge det funnits en jord och ett hav har denna mötesplats mellan land och vatten funnits".
Havskanten är..."en plats som stimulerar känslan av en pågående skapelse och en obeveklig livsvilja."

Vad har du för minnen kring stranden ?

Minnen från stranden? Ostmackor med gurka; de brukar alltid gnissla när man äter dem (på grund av all sand).

Fotot är från Donsö (i Göteborgs södra skärgård) i förgår. Funderar på om man har ett annat förhållande till salt än till bräckt vatten ? Är själv uppväxt i Södermanland och kommer inte ihåg att jag tänkte på sjöarna speciellt mycket. Stockholms skärgård är ju jättefin men det är så sällan någon strand. Mycket grönska och så direkt vattnet. Svårt att få något förhållande till vattnet när det står tallar i vägen ?;)

1
Bevaka tråden