Wacom Intous3 fryser och buggar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...Jag har kört med ett Wacom Intuos3 A4 ett bra tag nu helt utan problem. Nu har jag kompletterat med en liten extra skärm för paletter å sånt och passade på att köpa ett Intuos3 A6 Wide för att komplettera skärmarna.

Problemet är att nu fryser hela "musrörelsen" några sekunder då och då (typ två tre minuter mellan gångerna) samt att mappningen av det lilla A6-bordet mot den extra skärmen försvinner ibland. Det sistnämnda löses genom att öppna inställningsprogrammet, mappa till monitor 1, sedan tillbaka till monitor 2. Felet uppstår efter ett tag igen.

Frustrerande. Någon som upplevt samma? Jag har testat med senaste Wacom-drivisen.

mvh
D

Använde en splitter ny Intuos3 ett tag för inte så länge sedan. Storlek ... A4 tror jag det var. Den hade problemet att rörelserna från pennan plötsligt slutade registreras. Dock fungerade knapparna på pennan under de ... 10 sekunder avbrotten varade. Om man "ritade" lite i något hörn, riktigt långt ut, började den snappa upp rörelser igen.

Väldigt störande tyckte jag och testade då en annan penna av precis samma modell från en annan Intuos3. Det fungerade perfekt, och den andra plattan fick då samma problem. Denna gång - ganska säkert pennans fel alltså.

Vännen som ägde Intuos3 med den pajja-pennan brydde sig inte om det. *HOidiotST*

Solklart garantiärende i "mitt" fall.

Ahh! Ska testa med annan penna!

1
Bevaka tråden