Upplösning på mini-dvi till dvi-adapter?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Om man använder denna mini-dvi till dvi-adapter (Apple Store (Sverige) - Apples mini-DVI-till-DVI-adapter) för att koppla in macbook eller intel-iMac till en LCD-TV (37"), vad får man då för upplösning på bilden?

Standard för nya TV-apparater är 1920 x 1080 pixlars upplösning.
Om du väljer den i Systeminställningar -> Bildskärm och har en ny TV så är det den upplösningen som gäller.
Om du har en gammal TV-modell så är det troligare att din TV klarar av en lägre upplösning.

Kan tänka mig att grafikkortet i imacen kanske klarar av den upplösningen, men gör macbookens grafikkort det?

Jaja får väl se ikväll helt enkelt Var mest nyfiken.

Macbooken ska klara Apples 23"-skärm, som kör 1920*1200. Så det borde inte vara några problem.

Men blä. Nu när jag kom hem o skulle koppla in den märker jag ju att det är hona på både TVn och sladden. Hur kan det va så? Är det inte meningen att man ska ha denna sladden till detta, eller måste man ha en till sladd emellan? Sjukt irriterande är det iaf, var riktigt inställd på att se HD-film på storteven nu...

• Medlem
  • 2008-07-03 22:14

Eftersom skarvsladden bara gör om Mini-DVIn till DVI-I så förblir den en hona, till ditt missnöje. Dock så misstänker jag att du kanske fick en DVI-sladd till TVn, eftersom leverantörerna brukar skicka med det!

1
Bevaka tråden