Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WEP lösenord

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har anslutit min gamla Wallstreet till mitt trådlösa nätverk hemma (Airport Express) Funkar perfekt med krypteringen avslagen. Kortet klarar WEP 40 bit. Var hittar jag lösenordet jag ska ange i kontorollpanelen om jag vill köra krypterat. Har förstått att det ska var fem tecken långt.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-04 21:59

du kan ju välja lösenord själv

sedermera skulle jagi nte rekommendera wep, det är tämligen enkelt att göra intrång i, även för en okunnig då det finns program som utan problem knäcker just wep krypterade nätverk.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-06 21:42
Ursprungligen av tim-:

du kan ju välja lösenord själv

sedermera skulle jagi nte rekommendera wep, det är tämligen enkelt att göra intrång i, även för en okunnig då det finns program som utan problem knäcker just wep krypterade nätverk.

Instämmer - Wep kan knäckas på 30-60 minuter (vi har testat).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-06 21:45

30-60 minuter var annars ganska lång tid tycker jag... finns program som gör det på kortare.

jag har wpa 2 personal tror jag det heter, är det ett bättre alternativ ?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-09 20:16

wpa2 är ett mycket bättre alternativ, för det mesta så fungerar merparten av alla automatiska program inte på wpa krypterade nätverk och det gör att lekmännen ramlar ur bilden.

apprpå knäcka wep krypterade så, jumer trafik desto snabbare knäcker man det då man snor nycklarna ur paket som skickas för att knäcka.

wpa2 är bästa alternativet och det är vad jag kör. har även stängt ner allt förutom g/n, då de äldre typ b är enklare att knäcka än g o speciellt n då det är färre program som har stöd att knäcka dessa.

1
Bevaka tråden