Garanti efter HD-byte (MBP)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-01 13:50

Min MBP 2.2 15" har slutat ta emot laddning från batteriet. Datorn hittar batteriet och använder det men laddar aldrig.
Jag har garanti kvar, men undrar om den gäller då jag själv bytt hårddisk på den?
Jag jobbar som datortekniker så det är ju inte rent amatörmässigt gjort om det skulle spela någon roll.
Och att den slutade ladda hände inte i samband med bytet.

Oftast så bryts garantin på Apple's produkter om man byter eller gör om någonting på produkten. Vet inte om det är samma med Batterier eftersom, batteriet på en MBP är löstagbart och enkel att byta yt.

Du kan alltid fråga Apple på deras Feedback:

Apple - Feedback

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-01 16:32

Det är inget fel på batteriet, det är datorn som inte laddar det.
Får väl höra med service center.

Senast redigerat 2008-07-01 16:55
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-01 18:03
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Lite roligt byte på rubriken, det handlar ju om batteribyte och inte HDbyte:p

Hur handlar det om batteribyte?

Edit:

Jag inser att jag formulerat mig väldigt dåligt.
Datorn kan drivas från batteriet, men det går inte att ladda batteriet.
Och datorn fungerar bra från strömkabel.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-01 18:18

Det finns User Installable Parts som Apple låter dig byta utan att det påverkar garantin.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-01 19:02
Ursprungligen av frazze:

Det finns User Installable Parts som Apple låter dig byta utan att det påverkar garantin.

Ja, den var ju ganska intetsägande. Du får uppgradera minne och andra uppgraderingar.
Men det står inte vad det gäller.
Att byta hårddisk i en mbp är ju ett enkelt ingrepp som man gör på 10-20 minuter.
Men det kräver ju att man öppnar datorn.
Jag ska ringa en servicepartner imorgon och fråga.

Alternativt sätter du i original hårddisken och skickar maskinen på service utan att nämna hårddiskbytet.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-01 19:56
Ursprungligen av air:

Alternativt sätter du i original hårddisken och skickar maskinen på service utan att nämna hårddiskbytet.

Jo, men det syns ju. Man får dra loss ett par tejpbitar, det blir repor i skruvar o lite så.
O framför allt, hårddiskkabeln är tejpad på disken och efter man bytt fäster den inte riktigt.

1
Bevaka tråden