Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express -> FM-sändare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 10:50

Har hittat en lösning för ljud till badrummet, det enda är att stärkaren i det paketet endast kör radio och det finns ingen ingång från CD eller dylikt.
Därför vill jag nu kunna koppla från en Airport Express till en FM-sändare, men det går ju inte rakt av eftersom Airport Express i sig inte har något förstärkare vilket krävs för att fm-sändaren skall ha något att sända ut, eller hur?

Någon som har några ideér?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-07-01 10:52

Koppla in en sändare då. Finns ju att köpa överallt nuförtiden.
Kjell & Company - 91276 - FM-sändare 3,5mm spiralkabel

Förstärkaren i Airport Express räcker alldeles tillräckligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 11:03

Men från Airport Express krävs det ju aktiva högtalare eller stereo, så då klarar den väl inte att skicka signal direkt till en fm-sändare som annars kopplas in där hörlurarna kopplas in, eller?

Ursäkta men "ljud i badrummet" ? Musik/radio ?
Hinner du lyssna på musik i badrummet ?:tveksam:
Mina besök där tar 5 min resp 30 min om jag badar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 11:10

Skall ändå ha en FM-sändare så jag köper en på lunchen och testar... återkommer med resultat, funkar det blir ingen lyckligare än jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 11:13

KaRo: Bygger badrummet just nu och det blir med bastu... så jag kommer nog lätt kunna spendera en timme eller tre där.

Systemet jag hittat som jag tänt till på är detta.
Köksbeslag & tillbehör | Radio kit SELECT, ljudsystem för inbyggnad|Beslag Design | Smarthem.se

Högtalarna blir takmonterade och är lika små som spotlightsen och allt styrs med IR där IR-ögat sitter i en av högtalarna och man ser radiofrekvens på fjärren.

Ah, det tänkte jag inte på. Sitter själv med ett normallitet badrum där jag bara gör snabba affärer.;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 13:14

Har testat med fm-sändare nu och det funkar... dock var det väl inte världens bästa variant jag köpte men får kolla nogrannare när det väl beger sig, men nu har jag en teknisk lösning som funkar i alla fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-01 17:20

Måste tyvärr meddela att ljudet från en fm-sändare inte är så bra Kanske har blivit bättre, men jag har en iTrip som e 1,5 år gammal kanske, och de e inte så bra ljud... Men måste erkänna att de där ljudsystemet verkar riktigt! nice

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 17:26

Jag vet, men jag har hittat något som kan råda bot på det.
Trimma FM-Sändare - Minhembio forum

Det är en sån jag köpte nu på lunchen... är bara 199:- och då är det värt att testa lite.

1
Bevaka tråden