Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aftonbladet och virusfilm

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 13:08

Är inte den här filmen väldigt konstig? Vem gör sådana här filmer?

TV | Aftonbladet

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-30 14:11

Vem tittar på sådana filmer? Det finns ju ingen poäng med det, en kille fixar en dator och en mamma får sina 15 minutes of fame.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 14:19

My God

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-01 13:52

Ja, vad härligt det är att ha Mac. Samt att alla ens släktingar även också har Mac...

Jag *KAN* inte för mitt liv begripa hur folk orkar.. Helt vansinnigt. Tack, Acke - du får medhåll från min sida.

Ursprungligen av Solid:

Ja, vad härligt det är att ha Mac. Samt att alla ens släktingar även också har Mac...

Håller med dig, Mac is the shit:p

Men skulle jag få någonting i Macen, så är jag mest orolig för att jag ska skicka vidare viruset till mina polare med WIN. Typ via mail eller något.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-02 14:15
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Håller med dig, Mac is the shit:p

Men skulle jag få någonting i Macen, så är jag mest orolig för att jag ska skicka vidare viruset till mina polare med WIN. Typ via mail eller något.

Macvirus kan inte spridas till Windows och vice versa. För att sprida ett Windowsvirus från en Mac till en Windowsdator måste du i princip medvetet maila det till dina kompisar eftersom Windows virus inte kör på Macen.

Ursprungligen av Solid:

Ja, vad härligt det är att ha Mac. Samt att alla ens släktingar även också har Mac...

Jag har slutat vara kanelbulekonsult åt hela jädra släkten.

Alla ringde till mig när det vart ngt strul (jag har jobbat i branschen i 15 år innan jag sadlade om). Det var installera om, felsöka och rota i ADSL-modem och allsköns strul. Ofta hade de ingen aning om nåt heller. De var inte speciellt tacksamma eller läraktiga heller. INGEN av dem kör Mac idag trots att jag vid åtslkilliga tillfällen promotat macar och att det antagligen skulle funkat bätre.

Enda framsteget är farsan, han kör Linux det lilla han kör iom att han är panikrädd för Virus etc. Så Suse Linux fixar hans burk och bank...
Jag har installerat burken, inte en gång har den krånglat.

Brorsan kör windows. Han har en egen Mazarinkonsult som kommer hem en gång i månaden, sopar allt, städar ur Malware, Virus och allsköns skit. Det värsta är väl att han tror att det är så det skall vara. Det är ju så det är...

Jag älskar min bror men kan inte låta bli att fnissa ibalnd åt honom när han undrar var "var har du datorn då" (modell danska polisen) när han ser min iMac.
Eller när han frågade lite spydigt hur ofta jag blåste ur min maskin.
Öh, EN GÅNG på två år sa jag och det var fel gjort sa jag, hade jag kollat lite bättre hade jag inte behövt göra det....

Så numera svarar jag att, nä, jag kan inget om Windows. Jag har inga skivor eller andra program som behövs för att reparera en PC. Jag har inte kört Windows heller på flera år, men jag känner en kille som kan fixa det åt dig - han tar betalt och inte i Mazariner...

Hade han inte en väska när han kom?

Orkar inte ens se den färdigt.

Stackars kvinna. Hon vågar inte göra nånting, helt skräckslagen för vad som kan hända om hon "skriver något - och jag som älskar att skriva", två PC-heads till ungar som inte bryr sig.

...och så den tröjan

Lyssnade på "The Tech Guy" med Leo Laporte idag.

Tant ringer in, hon hade FYRA program i datorn som tog hand om Virus/Trojaner/Spyware/MalWare etc..... fast nu funkade det inte riktigt så bra just nu... varför??

Man upphör aldrig att förvånas.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-02 19:12

Herregud ... Ja jag håller med. Varför välja att hålla på med allt det där virustjafset när man lika gärna kan slippa. Är det kul på något sätt eller vad är anledningen? Man ska inte behöva vara rädd för att använda sina egna prylar - helt sjukt att större delen av befolkningen väljer att försätta sig i den situationen.

Det värsta i filmen var dock nästan slutet. "Installera antivirusprogram med barnskydd. Så att du skyddar dina barn från skadliga sidor!".

Det värsta i filmen var dock nästan slutet. "Installera antivirusprogram med barnskydd. Så att du skyddar dina barn från skadliga sidor!".

Vilken konstig logik i det uttalandet ! Som om barnet smittas av ett virus av datorn:tveksam: . Barn skyddas väl inte alls att gå in på fel webbsidor av ett antivirusprogram ? Programmet skyddar väl datorn från att få ett förkylningsvirus, eller hur ?:D

Försökte nyligen hjälpa en bekant med hans gamla hög till PC. Han hade massor med sådana där konstiga gratisprogram som han inte visste hur de kommit dit. Vissa gick att ta bort men andra fullkomligt vägrade försvinna. Trots upprepade försök lyckades jag inte få hans nätverksanslutning att fungera igen e-som det var problemet ursprungligen. Själv var han totalt nollad och sa bara att när nätverksanslutningen slutade funka så hade han varit inne i den, den, den, den och några till kontrollpaneler och kryssat i och ur rutor utan att egentligen veta vad han gjorte. Kort sagt var problemet jag försökte lösa åt honom något helt annat än det ursprungliga problemet. Det slutade med att han köpte en ny dator - PC. Har önskat honom lycka till med den :D.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-04 00:50
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Försökte nyligen hjälpa en bekant med hans gamla hög till PC. Han hade massor med sådana där konstiga gratisprogram som han inte visste hur de kommit dit. Vissa gick att ta bort men andra fullkomligt vägrade försvinna. Trots upprepade försök lyckades jag inte få hans nätverksanslutning att fungera igen e-som det var problemet ursprungligen. Själv var han totalt nollad och sa bara att när nätverksanslutningen slutade funka så hade han varit inne i den, den, den, den och några till kontrollpaneler och kryssat i och ur rutor utan att egentligen veta vad han gjorte. Kort sagt var problemet jag försökte lösa åt honom något helt annat än det ursprungliga problemet. Det slutade med att han köpte en ny dator - PC. Har önskat honom lycka till med den :D.

Förstår inte varför folk köper nya datorer när det är mjukvaran som orsakar problemet? Varför inte bara formatera om skiten?

  • Medlem
  • 2008-07-04 00:56

Oj vilken stor!

Jag tyckte damsugsscenen var en intressant inblick bokstavligt talat. Grabben kunde krypa in och gömma sig om han ville, sen upptäckte de att en hel släkt råttor (som i Ratatoille) hade slagit sig ner. Usch och fy sjutton att ha en sån där i huset, hela maskinen kan väl klassas som virus eller iaf en tumör?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-04 21:06

Vad är det för barn som inte hjälper sin mamma och vad är det för flat mamma som inte kräver hjälp?

  • Medlem
  • Mark
  • 2008-07-05 11:09
Ursprungligen av acke:

Vad är det för barn som inte hjälper sin mamma och vad är det för flat mamma som inte kräver hjälp?

Om barnen hjälpt mamma så hade det ju inte blivit en fin liten film.....

1
Bevaka tråden