Har jag köpt rätt Apple Care Protection Plan?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-29 15:40

Vill ha Apple Care till en hyffsat ny MBP. Var och handla en Apple Care box i affär idag. När jag kommer hem och kollar lite på Apples hemsida så tämmer inte sakerna överens.

Det står Macbook Pro/Powerbook with apple display på min låda. PartNo. MA515ZM/A Och den kostar 2498:-
Den som är till macbook på hemsidan Står det inget om Powerbook och apple display på. Dessutom kostar den 4195kr.

Verkar som jag fått en gammal box eller? Kommer den gå att aktivera på en ny Macbook Pro? Vill inte öppna den och testa eftersom jag inte får lämna tillbaka den då...

Gå och fråga där du köpte den?!

• Medlem
  • International user
  • 2008-06-29 16:03

Har snackat med dem, de vet ingenting. Det enda de sa är att jag gärna får lämna tillbaka om plasten är kvar. Hade hoppats att någon här på forumet var mer bildad i ämnet Apple Care och kanske kan hjälpa mig Om det fungerar så är ju priset väldigt förmånligt!

Det som skrämmer lite är ju att det står att det är "with Apple Display" och en sådan har jag inte mer än den som sitter i MBP'n. Dessutom priset som sagt...

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-06-29 16:25

Artikelnummret stämmer med Apples artikelnummer för den där som kostar 4195, så då har du väl fått lite rabatt. Apple Store (Sverige) - AppleCare Protection Plan fr MacBook Pro/PowerBook

En AppleCare gäller även för bildskärmar och Airport och liknande om du köper det samtidigt som dataapparaten.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 15:38

*update*

Den funkade utmärkt att aktivera. Mycket konstigt att jag fick den så billigt, men någon gång skall väl även jag ha lite tur Nu går man säker till år 2011, då får det bli en ny Macintosh!

Var köpte du din AppleCare?

1
Bevaka tråden