Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo III

Tråden skapades och har fått 169 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-07 15:38
Ursprungligen av willhaven1980:

I natt kom en ny patch där flera mac-problem ska vara lösta. Har läst blandade skurar där folk har fått betydligt bättre prestanda och vissa har inte märkt något skillnad alls. Spelar själv inte spelet på mac men tänkte det kunde vara snällt att informera.

Scheduled Maintenance - June 6 - Forums - Diablo III

Oj, får testa!

Jag har själv valt att spela under Windows också tillsvidare men ovan kanske ändrar på saken.

Tycker internetkvalitén är den största flaskhalsen. Har du inge vidare internet spelar inte hårdvaran någon roll

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-06-07 20:44

kan någon som upplevt problem (eller inte) berätta hur det funkar efter uppdateringen?
jag är jävligt sugen på att köpa men har inte riktigt råd att chansa

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-08 01:25

Jag kan bekräfta att det flöt på bättre på min MBP 13" mid 2009 efter patchen. Klena inställningar på allt men det hackar inte och det är spelbart... tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-08 06:14

Nu helt spelbart på min MBA 2011. Härligt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-08 09:54

Spelet fungerar mycket bättre efter patchen även på min MacPro. Troligen inte värt att boota om i Windows längre.

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-06-08 13:41

Va kul att höra! då ska jag garanterat förstöra min sommar med D3! bara 3 veckor kvar yesyes

Jag tillhör dem som inte märker så stor märkbar skillnad faktiskt, jag spelar ännu i Windows-läge just för att det funkar bättre där... Det funkade bra ett tag, men sen segade det ihop, och på bossar eller när det är stora "gäng" på skärmen, så blir det för mig ospelbart....

Hur skulle nya MacBook Pro 13" klara av spelet? Min dator är som sagt 3 år gammal nu och förstår att den kan ha svårt med detta spelet, begärde egentligen inte att det skulle flyta på skitbra, men det är spelbart via Bootcamp iaf. Men hur står sig de uppdaterade MacBooks med Intel HD 4000 grafik och i5/i7-processor (om vi enbart ser till 13" varianterna) jämfört med min gamla Core2Duo processor och GeForce 9400M. Det borde vara en markant skillnad på de nyare jämfört med min gamla? Ni som har en från 2011 med Intel HD 3000 grafik, funkar det ok på dem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-17 18:36

HD4000 på nya MBP är avsevärt mycket snabbare än HD3000. Ska se om jag kan hitta några siffror.

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-06-17 20:39

@AxelM och Erik.dv, antar att era MBA-11 och MP är skönare än min dator som är MBP-10.
Baeckis, din MBP-09, hur är den utrustad?
Slutligen, Christoffer Larsson, vad kör du för något (om du sagt detta redan ber jag om ursäkt. har inte tid att gå igenom 15 sidor just nu)?

Ursprungligen av iMikee:

@AxelM och Erik.dv, antar att era MBA-11 och MP är skönare än min dator som är MBP-10.
Baeckis, din MBP-09, hur är den utrustad?
Slutligen, Christoffer Larsson, vad kör du för något (om du sagt detta redan ber jag om ursäkt. har inte tid att gå igenom 15 sidor just nu)?

Det är lugnt, många sidor att läsa så jag skriver gladeligen ut det igen Jag försöker spela på en MacBook Pro 13" mid 2009 med 2,26 Ghz Core 2 Duo och GeForce 9400M...I OS X är det omöjligt att spela i stort sett, i Windows (Via Boot Camp) är det spelbart, men i bland blir det också helt ospelbart. Känns som om det är avsaknaden av dedikerat grafikminne som ställer till det. Så därför undrade jag hur pass bra Intel HD 4000 är

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-18 21:05
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Jag försöker spela på en MacBook Pro 13" mid 2009 med 2,26 Ghz Core 2 Duo och GeForce 9400M

Vad har du för drivare för grafiken? Hur jag än letar så hittar jag ingen nvidia-drivare till 9400M.

Ursprungligen av Baeckis:

Vad har du för drivare för grafiken? Hur jag än letar så hittar jag ingen nvidia-drivare till 9400M.

I OS X har jag inte ens försökt hitta en drivrutin, men om man kör via Boot Camp finns det en uppdaterad som ska göra spelet mer spelbart (vet dock inte o jag märkte någon större skillnad på ny och gammal drivrutin).
Frågan kvarstår, om man skulle köpa en ny dator, är 13" med enbart Intel HD 4000 för klent, eller ska man lägga till de där 3000 för "minsta" 15"aren som iaf har 512 mb dedikerat grafikminne?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-06-17 21:44
Ursprungligen av iMikee:

@AxelM och Erik.dv, antar att era MBA-11 och MP är skönare än min dator som är MBP-10.
Baeckis, din MBP-09, hur är den utrustad?
Slutligen, Christoffer Larsson, vad kör du för något (om du sagt detta redan ber jag om ursäkt. har inte tid att gå igenom 15 sidor just nu)?

JAg har samma maskin som CL. Kan lägga till att jag har 8GB minne. Jag tycker att det går skapligt att spela på lägsta grafikinställningarna MEN... Vid några tillfällen när det har kommit mååånga snubbar tillsammans med nå'n boss så har det näst intill blivit ospelbart. Kan tillägga att jag inte har spelat särskilt mycket så jag har inte kommit långt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-18 07:55

Portal 2 går från ca 55 till 80 fps på en 2011 till 2012 MacBook Air. Så ca 40% ökning i FPS där.

Jag kan tänka mig man ser liknande prestandavinster i Diablo 3 på en MacBook Pro 13". Någon spelmaskin är det inte men bättre än sin föregångare är den verkligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-18 12:35

Igen, Portal 2 siffror men MBP13" 2012 vs 2011 får 82-90 fps mot tidigare 62-67 fps. En ökning på ca 30%.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-20 22:51
  • Medlem
  • Prag
  • 2012-07-03 17:02

Kan nu rapportera att D3 flyter på bra med min MBP 13" 2010, dock lägsta inställningarna.
för att vara extra cool spelar jag på mobilt bredband kontant från 3. har ca: 4mbit/s upplever nästan aldrig lagg. mer sällan än min fasta lina i Prag. Får se nu om 8GB och SSDn jag beställde gör någon skillnad.

Jag köpte ny dator istället MacBook Pro i7 2.3 Ghz QC och med dedikerat grafikminne, nu jävlar rör det på sig iaf oavsett hur mycket som kommer på skärmen Det var ju "ändå dags" för ett datorbyte

Bevaka tråden