Tvillingsimkort

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett huwaei 3G-modem liggande och nu när jag tänkte köpa en iPhone med tillhörande fri data-abbonemang undrar jag om det är möjligt att få två identiska simkort till abbonemanget. Då skulle jag ju både kunna surfa med det och ha det i telefonen. Är det nåt som Telia har som tjänst? Jag vet ju att det finns bilar man ska sätta in ett klonat simkort i. Kan man fixa det själv? Skulle det funka över huvud taget?

Extrakort heter tjänsten du efterfrågar. kostar 40 kr/månad hos Telia och ger dig ett extra nummer att använda i en annan enhet än din vanliga telefon. Ex bredbandsmodemet.

Tänk bara på att modemen är operatörslåsta, så du inte beställer ett teliakort och stoppar det i ett 3-modem, t ex.

Lycka till!

Dock så tror jag att endast ett kort kan användas i taget. Dvs, sitter du och surfar på ditt tvillingkort så kan du inte ringa med ditt vanliga, eller har jag fel?

• Avstängd
  • International user
  • 2008-08-21 21:12
Ursprungligen av Marcus_R:

Dock så tror jag att endast ett kort kan användas i taget. Dvs, sitter du och surfar på ditt tvillingkort så kan du inte ringa med ditt vanliga, eller har jag fel?

Det stämmer inte, de funkar som två helt separata kort. Dvs du kan sitta och surfa med modemet och samtidigt ringa på iPhonen.

/M

Ursprungligen av Mattias L:

Det stämmer inte, de funkar som två helt separata kort. Dvs du kan sitta och surfa med modemet och samtidigt ringa på iPhonen.

/M

Läste på lite, och du har helt rätt, jag som är ute och cyklar.
Men då innebär det alltså att om man har ett inbyggt modem i sin bärbara, då kan man ha sitt tvillingkort där och utnyttja sitt fastpris surf? Hade helt klart varit en höjdare, och bättre berättigat den tjänsten, iaf för mig!

• Avstängd
  • International user
  • 2008-08-21 21:41
Ursprungligen av Marcus_R:

Läste på lite, och du har helt rätt, jag som är ute och cyklar.
Men då innebär det alltså att om man har ett inbyggt modem i sin bärbara, då kan man ha sitt tvillingkort där och utnyttja sitt fastpris surf? Hade helt klart varit en höjdare, och bättre berättigat den tjänsten, iaf för mig!

Japp, det funkar så!

Får man hålla tummarna för att det kommer en ny MacBook med denna funktion snart då så man kan uppgradera

• Medlem
  • Järfälla
  • 2008-08-21 22:52

Klockrent!
Som ovanstående säger, hoppas nu att dem släpper en ny MB eller MBA till lite billigare priser;-)

1
Bevaka tråden