Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Hårddisk ska man köpa

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte införskaffa en extern hårddisk som kan fungera lite som backup men samtidigt vara passande i data väskan.

Antar att runt 250 gb är lagom, men kan nån ge tips om vad man ska köpa samt tips på vad man ska tänka på USB/Firewire ?

Har en MacBook Pro om det spelar någon roll..

MVH Johannes

Den här "fickpluntan" vore väl något ? 250 GB för 1.490 kr på Apple.

Apple Store - Sverige - Lagring

Apple Store är ju som vi alla vet dyra, vad är det för märke så kan jag checka upp den nån annanstans

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-27 22:21
Ursprungligen av jokarlsson:

Apple Store är ju som vi alla vet dyra, vad är det för märke så kan jag checka upp den nån annanstans

Följ länken

Right On

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 09:56

LaCie Rugged har jag bara bra erfarenheter, även om den inte är så snygg så är den bra, drar lite soppa från datorn och är snabb

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-28 10:36

LaCie Little Disk USB/Firewire 250GB

Denna köpte jag i december för ca. 1800:-.

Den har dubbla FireWire-kontakter + en USB-hane som sitter på en utdragbar 10 cm lång kabel internt.
Fördelen med dubbla FW är när jag kopplar upp videokameran till den samtidigt som datorn, man behöver inte mellanlagra på den interna disken.

Jag köpte 250 GB eftersom jag hade uppgraderat den interna disken med en 250 GB Western Digital.

Jag ville köpa en Iomega eGo först, men eftersom de aldrig fick ut den på marknaden i vintras så blev det denna och jag har aldrig ångrat mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-28 15:56

Köpte en Western Digital MyPassport Studio för några veckor sedan för att ha till Time Machine. Den har FW 400 och USB. Fnns i 250 GB och 320 GB.

Var tvungen att formatera om den igår då jag fick "invalid node structure" meddelanden, men skulle gissa att detta var för att jag har dragit ut FW-sladden under pågående backup. Verkar fungera bra nu igen.

1
Bevaka tråden