Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad mellan deathadder mac edition och PC version?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-27 00:05

Köpte en deathadder idag, verkar fungera suveränt.

Sedan märkte jag att det nyligen kom en macversion
Razer: Razer Death Adder Gaming Mouse for Mac (Wha? Mac Gamers?)

Någon som vet ifall det är exakt samma hårdvara och bara drivers som följer med som är skillnaden?

drivern kan tankas härifrån
Razer Mac DeathAdder Driver version 1.0.1

på deras sida gör de skillnad på om man köpt en Razer DeathAdder eller Razer Mac DeathAdder

Vad tror ni?

update
i Systeminformation så identifieras musen automatiskt

DeathAdder:

Version: 1.00
Busström (mA): 100
Hastighet: Upp till 12 Mbit/sek
Tillverkare: Razer
Produkt-ID: 0x0007
Tillverkar-ID: 0x1532

Får väl installera USB Overdrive bara eller något för att få alla musknappar att fungera

Skillnaden på hårdvaran är att loggan lyser vit istället för blå.
Skillnaden på mjukvaran tror jag är att du får med drivrutinerna på en CD. Jag kan köra min Diamondback på en Mac och styrs inte av hårdvaran, så det bör inte vara några problem!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-28 01:01

har kört diamondback i nästan 2 år på min mac, fungerar suveränt
men nu när det fanns en "mac version" blev jag fundersam på om det krävdes något särskilt av hårdvaran för att klämma ut maxprestandan från musen på mac

men den fungerar finfint så jag är lugn mest nyfiken

Jag har köpt en DeathAdder och har en liten fråga, kanske är generellt för alla möss.
Kan man programmera en av knapparna till att gå bakåt i Safari och isåfall hur?

Om den medföljande programvaran till musen inte har sådana möjligheter (har du provat att besöka deras webbplats och leta efter något i stil med support, downloads, software, drivers eller något annat vanligt namn för stället där man kan ladda ner drivrutiner mm till hårdvara), och du inte kan ställa in det under Äpplet > Systeminställningar > Mus, så är det många som vänder sig till ställen som tex VersionTracker.com och letar drivrutiner eller program där man kan ändra på USB-hårdvara. Ett poppis program för att göra det du vill är: USB Overdrive

Tack för ett ambitiöst svar
Jag har laddat ner USB Overdrive men har inte lyckats ställa in funktionen. Kan det bero på att Razers eget program och USB Overdrive bråkar med varandra? Är det någon här inne som använder någon musknapp för att gå bakåt i Safari?

1
Bevaka tråden