Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Partioneringsproblem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-06-24 19:47

Jag har försökt ett tag nu med att partionera min HDD på MacBooken (120 GB) så att jag kan installera Tiger, enbart för att kunna spela Diablo 2 men mitt i partioneringsprocessen så avbryts det med ett meddelande som säger att det inte finns tillräckligt med utrymme.

Jag har över 20 GB ledigt på hårddisken och vill bara att 10-15 av dem ska utgöra den nya partitionen som jag ska installera Tiger på men ändå så dyker det där meddelandet upp. Vad kan det bero på?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-24 20:38

Det kan vara så att allt ledigt utrymme inte ligger sammahängande på 'slutet' av disken. Då kan inte utrymmet användas till en separat partition. För att samla ihop allt ledigt utrymme kan man använda ett defragmenteringsprogram som t.ex. iDefrag - Coriolis Systems :: Products :: iDefrag

mvh
/genell

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-06-25 15:39
Ursprungligen av genell:

Det kan vara så att allt ledigt utrymme inte ligger sammahängande på 'slutet' av disken. Då kan inte utrymmet användas till en separat partition. För att samla ihop allt ledigt utrymme kan man använda ett defragmenteringsprogram som t.ex. iDefrag - Coriolis Systems :: Products :: iDefrag

mvh
/genell

Jag testade att defragmentera med iDefrag nu och det gick fint att partionera efter det, tack för tipset

Vilket program använder du och formaterar du hela hårddisken i samband med partionerningen?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-06-25 12:52

Jag använder Skivverktyg för att partionera och ingen formatering sker i samband med det.

1
Bevaka tråden