Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har problem med Photo Booth

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag tar en bild i photo boot så sparas inte bilden nere i hörnet och visas som en miniatyr. Är det någon som vet vad som är fel och hur jag kan åtgärda det?

tack för hjälpen

Har aldrig hört något sådant problem förut. Men prova söka här på 99 och se om de är fler som har samma problem, kolla också genom att du startar PB och kollar uppe i menyraden om du hittar något där. Klicka också på "hjälp" i menyraden, finns säkert något som kan hjälpa dig där.

Hoppas allt löser sig och lycka till!

Johnie

Edit: Hittade något som kanske kan hjälpa dig så länge. När du har PB startat tryck på command+1. Detta gör att du kommer direkt till bildminiatyrerna.

Notera!! Har du Spaces igång och använder kortkommandot Command för att byta sida så fungerar det inte. Då får du gå upp till menyraden och klicka på Innehåll/Visa Bild

Hej och tack för att du försökte hjälpa mig. Jag har sökt här på forumet och även på google utan att hitta något. Jag försökte med ditt tips att trycka cmd + 1 men det blev bara en svart ruta precis som att där inte finns några miniatyrbilder sparade... Fattar inget men kanske borde bli bra igen om jag omformaterar hårddisken?

tack / Salle83

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-29 19:46

Innan du formaterar om...
-Testa att slänga ut preferensfiler för Photo Booth
(användarnamn/bibliotek/preferences/com.apple.PhotoBooth.plist)
-Reparera behörigheter på skivan med skivverktyget
-Starta om

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-29 19:48

sök ditt bibliotek för PhotoBooth, så ser du att det finns ett par cachar som man kan lämpligen skrota.

1
Bevaka tråden