Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forumets bästa avatar?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jo, det blir det nog eftersom den är på 78,6 kb i jpeg-format ! Dessutom försvinner ju det som rör sig (det fina glittret här) när man ändrar i animationer.
Den här är i alla fall möjlig=

Senast redigerat 2008-07-25 17:24

Snubblade över den här. Passar både till Baron och Le.

Ny avatar idag eftersom jag har skrivit här på 99.se i ett halvår idag.
Det fick bli ett saftigt äpple. Letade runt länge innan jag hittade någon som jag ville ha.
Forumets snyggaste avatar eller...?

Ursprungligen av KaRo:

Ny avatar idag eftersom jag har skrivit här på 99.se i ett halvår idag.
Det fick bli ett saftigt äpple. Letade runt länge innan jag hittade någon som jag ville ha.
Forumets snyggaste avatar eller...?

Grattis till ett halvår KaRo :).

Ursprungligen av KaRo:

Tackar ! Det har gått snabbt. Och du har haft 1:års "jubileum" nyligen ser jag. Så grattis till dig också. Ger oss lite blommor....✿ ❀ ❉ ✤ ❃

Haha, det tänkte jag inte på, var nog 1 år och en vecka sedan min Mac Mini kom hem till mig (dan efter den kom speedbumpades Mac Mini ) också faktiskt. Reggade mig månaden innan :).

Tack för blommorna!

Tänkte bara visa mig här. Tror knappast att jag få så värst många röster men jag hade tänkt länge på att fixa denna...

Cogito, ergo sum = Jag tänker, alltså finns jag. Av Descartes

Cogito, ergo mac = jag tänker, alltså har jag en Mac-dator ?

Ett öga ? Funkar väl alltid även som avatar.

Ursprungligen av KaRo:

Cogito, ergo sum = Jag tänker, alltså finns jag. Av Descartes

Cogito, ergo mac = jag tänker, alltså har jag en Mac-dator ?

Ett öga ? Funkar väl alltid även som avatar.

Alla rätt more or less. Ögat är lite speciellt. Bilden är tagen ur en sekvens i vinjetten av någon av de första säsongerna av Stargate där man zoomar in på Jacks öga och sedan skiftar över till en animation

Ursprungligen av KaRo:

Åhh nej !;)
Ännu en som gillar sci-fi, Star Wars och allt vad dom heter.....
Börjar undra om alla som har Mac också gillar science fiction.
Ja, som du förstår har det har det diskuterats här i Loungen tidigare...

Jodå kan tänka mig att diskussionen funnits och att det är ett ämne som kommer upp lika många gånger om som frågan kring vilket som är bäst Mac eller PC, vilken spelkonsol som är bäst eller dylikt. Alla legitima frågor som endast kan besvaras för den som ställer dem av den som ställer dem...

Hade själv en teori kring sci-fi och Mac som jag skrev om på Mac|Life forums då de hette MacAddict Forums. Kanske kan jag hitta igen det jag skrev och klistra in det någonstans...

Någon som vet vart man kan fixa en sådan där Simpsons inspirerad avatar?

Här är också lite förslag=
The Simpsons Shop - Custom Items
och här=
Simpsons Movie
Tror man kan skapa en egen Simpsons-icon där.

Bevaka tråden