Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Elgato, varför hybrid?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon på ett överskådligt sätt förklara skillnaden på elgato hybrid och DDT stickan.
Vad är mervärdet med en hybrid. Själv vill jag kunna se tv på landet utan box och med rätt taskig mottagning utanför Norrtälje på en MBP. Tycker egentligen inte att det är en prisfråga, men nyfiken eftersom de i butik rekomenderar olika.

ddt = kan bara ta emot digitala sändningar
hybrid = kan ta emot både digitala och analoga sändningar

om du bara ska använda den för att ta emot sändningar från marknätet så behöver du förmodligen ingen hybrid.
om du däremot t ex vill kunna använda den till kabeltvn hemma men och marksändningarna i sommarstugan så kan du använda hybrid-stickan på båda ställena.

Hybriden är bara meningsfull om du antingen har analog kabeltv eller vill föra över gamla videoband till dvdskivor. Om inget av det känns relevant så räcker en digitalmottagare.

Om det är dålig mottagning på landet så kanske en "diversity" vore vettig. Den är också helt digital, men man kan koppla in två antenner till den och på så vis blir den mindre störningskänslig. För att det ska vara nån poäng med det så ska det antagligen vara två olika antenner, vilket kanske är lite svårt om du har takantenn. Isf är diversity onödig, det räcker med DTT.

Tack! Det blev den billigare DDT stickan och det fungerade bra. Jag är nöjd, de andra sitter därute med boxar och antenner och dålig bild. Förra sommaren höll de på att ramla ner från taket på grannhuset för att få till det med mottagning, tittar på min lilla pluttantenn och fnissar för mig själv.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-07 14:38

Får man fråga var du fick tag i den? Hittar ingen som har den i lager på nätet.

Senast redigerat 2008-07-07 15:12
Ursprungligen av mope:

Får man fråga var du fick tag i den? Hittar ingen som har den i lager på nätet.

Lite sent, ledsen...
Hoppas att du har fått tag på en, jag hittade min på macoteket i stockholm.

1
Bevaka tråden