Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätet dött - WC, SC och Diablo2 lever!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-06-16 11:11

W00T!
Har precis flyttat till ny lägenhet och har inget nät (förutom sporadisk kontakt med grannar som vänligen har öppna trådlösa nätverk) så WoW på hemmafronten ligger nere .

Så då tänkte jag - Diablo2, Warcraft3 och StarCraft var länge sen man spela! Så nu har jag installerat allt igen! Hittar inte mina gamla saves än så länge så det var bara att starta om.

Diablo2 - Det är svårt att ställa om i huvudet från WoW, detta med fast kamera, annars tycker jag faktiskt att stämningen, musiken och en del mobs är jävligt sköna: "Raganishu!", "Galenzo!" som de små demonerna ropar får mig att le då min kompis tagit de namnen i WoW! Får se hur länge jag kör, lite frustrerande med sättet att skilla sig på och man är ju rätt begränsad i övrigt med.

Warcraft - Lore! Va kul det är att återkomma till dessa "historiska" figurer och platser! Även om det finns glapp och felaktigheter så är det en fröjd att få ta del av detta igen. Sagan om Arthas som "vänder" är ju episk på nåt sätt tycker jag. Kul att köra strategi oxå, kontrollera flera samtidigt osv. Sättet att "flytta bilden" är däremot svårt att hantera tycker jag. Det är ett bra spel fortfarande!

Starcraft - Har jag kört minst på och har inte så stark relation till som de övriga men ändå, ett mkt bra spel! Kul att köra de tre raserna även här, vet inte vilka jag gillar mest, men att "zerga" har ju blivit ett begrepp och jag kan förstå varför ;). Ser man SC2 trailers så blir man ju dessutom grymt impad och klippen där Zerglings bara sveper fram är grymma...

"Block of text crits you for 47236"!
Jag är ledsen om det blev en textmassa som skymmer syftet. Vad är då syftet? Nja, egentligen att dela med sig av mina återuppväckta minnen från andra tider utan MMORPG. Det finns spel till datorer som dessutom kanske först ter sig som undermåliga, men som lätt klarar dessa spel (hehe, Diablo, grundversionen i singelplayer tar barr 500MB!!!). Och billigare oxå - dessa finns ju för nåra 100lappar tillsammans! OBS! kom ihåg att SC och Diablo kräver en installer för spelen i MacOS X (plus att de har problem i 10.5 har jag läst).

Dela gärna era spelminnen och tipsa om "gamla" men bra spel, jag är sugen på att hitta fler guldkorn!

/Z

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-22 13:52

Det är nog mest du som är fast i MMORPG världen Strategispelen lever och frodas fortfarande. Sen måste jag ju säga att

Ursprungligen av Ziggy:

Sättet att "flytta bilden" är däremot svårt att hantera tycker jag.

är något av det lustigaste jag har hört på länge

Förresten, hur kan det vara felaktigheter i storyn för Warcraft 3 när det kom ut före WoW som du jämför med?

  • Medlem
  • 2008-06-23 22:43

Förlåt, lite otydlig där. Jag menade att det finns felaktigheter i WoW-världen om man kollar på WC3.

Och jo, jag vet nog om att det finns mängder av spel som inte är mmorpg, det var lite därför jag skrev om de andra spelen... Ville gärna att det skulle komma lite fler tips oxå

1
Bevaka tråden