Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Står Hillegass och dammar?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På förekommen anledning ställer jag mig en fråga.

Vart befinner sig den Svenska kommunity:n gällande utveckling för Mac os X?

Då på både en amatör och professionell nivå. inte för att jag gjort en djupdykning i ämnet men en eftersökning på google och diverse forum leder till att antalet sökträffar är begränsade. Oftast finns en frågeställning och kanske ett svar men oftast en länk till Apples officiella dokumentation. Visst inget fel i det, men som en kommunity?

Gör jag dock en liknande sökning på ex java finner jag om inte en obegränsad så iaf en mättad blandning utav länkar till sun, kod snuttar, hemsidor tips osv. Jag ställer mig undrande till detta fenomen då det borde finnas en stark kommunity i Sverige men har jag inte lyckas finna den?

Det kanske är så enkelt som Boris Klaydman säger (cocoa cast) ang Hillegass bok,
"Den känns oändlig".

Så nu till min fråga, vart finns alla som köpt ex Hillegass bok och haft som intention att lära sig programmera?

Själv tog det den vändningen att jag nu studerar programmering på Högskolan efter att försökt lära mig detta säregna hantverk.

//Välbemött

Hillegass har väl skrivit mer än en bok? Jag har den ena, "Advanced Mac OSX programming", och den använder jag regelbundet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-15 08:26

Stockholm Cocoa Programmers' Group ser ju ut att kunna vara en bra start för de som bor i huvudstaden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-15 10:11

Jag har hans nybörjarbok och har lyckats ta mig in n bit i den. Jag jobbar med .net utveckling på dagarna så jag är mest nyfiken på hur saker och ting fungerar i os x.
Än har jag inga ideér eller planer på projekt som skulle kunna bli något, men det kanske kommer...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-06-15 11:06

Tredje upplagan av Cocoa Programming for Mac OS X ligger uppslagen på skrivbordet just nu...
Befinner mig i princip i samma position som axpax...jobbar med -NET-utveckling på dagarna...och har en programidé för iPhone...

1
Bevaka tråden