Vad bör en begagnad vit iMac Core 2 Duo kosta ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihopa,

ÄR intresserad att införskaffa mig en vit iMac.

Intel Core duo 2 2,16 Ghz

2 Gb i ram eller mer.

250 Gb i hdd eller mer.

256 grafikkort.

tangentbord är oväsentligt.

Leopard är ett plus.

Har kollat runt blocket. Verkar som de vill ha 7000 för en sån dator.
Jag tycker det är för dyrt. 5000-6000 låter mer rimligt i mina öron.

Vad tycker ni ?

Tänkte även passa på att fråga hur mycket det är som skiljer vita modellen och den nya modellen prestandamässigt ? Nu pratar jag inte spel, utan photoshop datorn i allmänhet.

Det finns säkert någon som säljer en iMac runt de kriterierna, dock osäkert vilket skick. Macar brukar ju ofta ha bra mycket bättre andrahandsvärde än PC-datorer. Så ska du ha någon med de kriterierna så lär det nog bli runt 7000kr ändå.

Bästa är väl egentligen isåfall att satsa på en helt ny iMac då istället kanske...

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Det finns säkert någon som säljer en iMac runt de kriterierna, dock osäkert vilket skick. Macar brukar ju ofta ha bra mycket bättre andrahandsvärde än PC-datorer. Så ska du ha någon med de kriterierna så lär det nog bli runt 7000kr ändå.

Bästa är väl egentligen isåfall att satsa på en helt ny iMac då istället kanske...

Du tycker alltså att det är prisvärt med 7000 för en iMac vita versionen med de kriterierna ?

Ditt svar gav mig inget, då jag inte vill lägga ut över 10.000 på en ny.

Ursprungligen av dumburken:

Du tycker alltså att det är prisvärt med 7000 för en iMac vita versionen med de kriterierna ?

Ditt svar gav mig inget, då jag inte vill lägga ut över 10.000 på en ny.

Nej jag tycker inte det är prisvärt men det är nog ett pris du nästan får räkna med. Det är ju trots allt en Mac. De har ju rätt högt andrahandsvärde som sagt...

Ett tips kan väl va att kolla runt på tradera efter liknande objekt. Då ser du vad folk verkligen betalar och inte vad säljaren vill ha.

"Problemet" med Macar är att tillgången är så pass begränsad på begagnatfronten och antalet användare ökar hela tiden vilket gör att begagnatpriserna håller sig höga.

Finns exempel på sju år gamla Powerbook G4/400:or som sålts för 3000kr här i forumet...och dom är sjukt gamla jämfört med en Intel Core 2 Duo.

Min poäng: priset blir vad någon köpare är beredd att betala - inte vad det borde vara

Ett väldigt bra tips är att lägga upp en köpes annons på blocket.se
jag la ut en köpes annons på bärbara mac och fick endel erbjudande och jag köpte en Macbook pro(1,86ghz,1,5gb ram,80, dvd brännare) för 3000kr medans min bror köpte en vit macbook (2.2 ghz c2d, 2gb ram,120gb hd, dvd brännare) för 5000kr.

Så jag tror även att du kan få en bra imac för under "blocketpris" via en köpes annons.

MVH Martin

Ursprungligen av lill_tulle:

Ett väldigt bra tips är att lägga upp en köpes annons på blocket.se
jag la ut en köpes annons på bärbara mac och fick endel erbjudande och jag köpte en Macbook pro(1,86ghz,1,5gb ram,80, dvd brännare) för 3000kr medans min bror köpte en vit macbook (2.2 ghz c2d, 2gb ram,120gb hd, dvd brännare) för 5000kr.

Så jag tror även att du kan få en bra imac för under "blocketpris" via en köpes annons.

MVH Martin

Fick ni kopior på inköpskvitton från återförsäljare? Risken är ju annars att ni köpt datorer som är stulna från andra 99mac användare.

Fick tag i en dator jag letade efter för 5500 kr. Men jag ångrade mig ändå innan det blev affär.

Köpte en ny 2,66 ghz imac med 4 gb i ram istället. Fick bra pris av en släkting som börjat jobba i en butik där de säljer apple

1
Bevaka tråden