Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att bränna i dubbla lager

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-13 20:23

Jag har en alldeles ny MacBook Pro 2.4.
Nu skulla jag bränna en dual layer DVD skiva, men efter typ 50% så stannar den och kann inte bränna nåt mer.

Har provat med både Toast och skivverktyg, samma fel på båda.

På en MacPro gick det bra att bränna filen. Nån som kann ha nån ide om vad som spökar? MacPro hade dock inte Toast installerad, om det kann ha nåt med saken att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-14 00:07

Skönt att du upptäckte det problemet nu och inte efter 13 månader som jag gjorde. Jag fick exakt samma fel som du fick, med både verbatim och philips. Jag har ingen aning om vad det kan vara rent tekniskt och det är inget jag fått ordning på.

Ta kontakt med det ställe du köpt den på.

Min burk (imac) har strulat med vissa märken (De blå TDK (billigt skit) sparkar bakut direkt).

Det är bara att byta märke, jag köpte billigt skit på Claes Ohlson och dom funkade inte, bytte till Verbatim och dom funkar hur bra som helst.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-16 08:08

Nja, det är inte skivorna det är fel på. Det är Verbatim skivor, och dom funkar hur bra som hälst på en MacPro, där har jag aldrig problem med att bränna DL, men på en gång jag forsöker på min egen, så stannar bränningen efter 50%.

Så jag misstänker att det är själva brännaren som det är nåt fel på.

då så, back to affären.

1
Bevaka tråden