Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbelklick på .doc-fil, öppnas ej i Word2008

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ngt grymt irriterande har dykt upp i Word2008 (senaste uppdatering installerad).
Om jag dubbelklickar en fil med ändelsen .doc så öppnas ett tomt dokument istället för filen. Om Word redan är startat händer ingenting. Allt måste öppnas "inifrån" Word/Arkiv.

Har försökt radera plist-filer utan att problemet försvunnet.

Ngn med liknande problem som lyckats lösa det?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-13 13:41

Inte samma problem, mitt öppnar den automatiska uppdateraren för att sedan avslutas... Så kan i nuläget inte använda mig av något Officeprogram, så får väl intstallera om det nån gång. Detta problem har också kommit med den senaste uppdateringen.

Kan bara säga att hela Officepaketet till Mac är ett skämt.

Man känner sig lite trött...
får mailbilagor *SÅHÄR* många gånger om dagen och jag måste först spara ned dem och sedan öppna inifrån fr Word.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-06-14 09:24

Högerklicka på ett dokument och använda funktionen "Öppna med" rättar inte till problemet?

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Ngt grymt irriterande har dykt upp i Word2008 (senaste uppdatering installerad).
Om jag dubbelklickar en fil med ändelsen .doc så öppnas ett tomt dokument istället för filen. Om Word redan är startat händer ingenting. Allt måste öppnas "inifrån" Word/Arkiv.

Har försökt radera plist-filer utan att problemet försvunnet.

Ngn med liknande problem som lyckats lösa det?

Det har avhandlats tidigare under Office 2008 om du söker på "ändelser" Det är nämligen där problemet ligger. 2008 använder en annan ändelse (efter doc. ) än tidigare versioner. Går att ändra i inställningarna i programmet. Men börja med att läsa tidigare trådar, så förastår du.

1
Bevaka tråden