Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hela bilden syns inte?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Motala
  • 2008-06-13 04:46

Hej, här är en pinsamt dum fråga från en tjej...
När man surfar på internet, eller vad man nu gör, täcker inte bilden hela skärmen? Kan inte läsa alla mail, då bara hälften syns. Hjälper inte att göra ikonerna nedan ( finder, mail, i-tunes m.fl. mindre?
Är det så det är, eller är jag helt pantad?

Ursprungligen av zungis:

Hej, här är en pinsamt dum fråga från en tjej...
När man surfar på internet, eller vad man nu gör, täcker inte bilden hela skärmen? Kan inte läsa alla mail, då bara hälften syns. Hjälper inte att göra ikonerna nedan ( finder, mail, i-tunes m.fl. mindre?
Är det så det är, eller är jag helt pantad?

Använder du en MacBook Pro eller någon annan Mac?

Gå till Äpplemenyn - Systeminställningar - Bildskärm. Vilken upplösning har du valt? På en Macbook Pro ska den vara inställd på 1440x900 pixlar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-13 06:53
Ursprungligen av zungis:

Hej, här är en pinsamt dum fråga från en tjej...
När man surfar på internet, eller vad man nu gör, täcker inte bilden hela skärmen? Kan inte läsa alla mail, då bara hälften syns. Hjälper inte att göra ikonerna nedan ( finder, mail, i-tunes m.fl. mindre?
Är det så det är, eller är jag helt pantad?

Bilden ska täcka hela skärmen. Menar du att fönstrena inte täcker hela skärmen? I så fall kan du trycka på den gröna knappen i vänstra hörnet alternativt dra i fönstrets nedre högra hörn.

Vet inte om jag missförstod din fråga. I annat fall kan det vara upplösningen.

Bröt ut några inlägg till en egen tråd.

Ställ inte nya frågor (som handlar om något helt annat) mitt i en tråd!

1
Bevaka tråden