Sherlock: Vart tog "Thesaurus" (synonymerna) vägen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skriver ganska mycket text på engelska och har alltid använt Sherlocks "Dictionary" för att hitta bra synonymer och kunna variera språket.

Även tidigare kunde ibland något ord sakna synonymer, eller så var det nåt vajsing på uppkopplingen mot dictionary.com (som ju levererar innehållet) eller nåt. Inget är ju helt felfritt.

Men sen en tid tillbaka (några månader?) så får man aldrig några synonymer på något ord. Det ser alltid ut som bifogat exempel.

Är det bara jag som har osis med orden jag söker på? Eller är det nån som vet om Apples samarbete med dictionary.com har upphört eller nåt?

Min första tanke var: Oj finns det någon som använder Sherlock...
Men du har en widget som heter Dictionary kan den vara något?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Min första tanke var: Oj finns det någon som använder Sherlock...
Men du har en widget som heter Dictionary kan den vara något?

Tack. Nej, använder inte dashboard alls.
Så åter till frågan alltså: Vet någon vad som kan vara orsaken till Sherlocks konstiga uppträdande?

• Medlem
  • Överallt
  • 2008-06-11 09:19

Kanske beror det på detta:

"Since most of the standard plug-ins for Sherlock provided by Apple itself no longer function, it has been officially retired and removed in the release of Mac OS X v10.5 Leopard in 2007."

Sherlock (software - Wikipedia, the free encyclopedia)

Ursprungligen av Mija:

Kanske beror det på detta:

"Since most of the standard plug-ins for Sherlock provided by Apple itself no longer function, it has been officially retired and removed in the release of Mac OS X v10.5 Leopard in 2007."

Sherlock (software - Wikipedia, the free encyclopedia)

Ah... Tack för svar. Nu har jag iofs inte 10.5 utan "bara" 10.4.11. Men det är kanske så att dictionary.com inte längre tar emot "anrop" från Sherlock av samma anledning. Tråkigt...

tycker du inte om dashboard finns motsvarande ordböcker även som 'vanligt' program i mac os x 10.4 och 10.5. (Dictionary.app)

den använder jag ofta själv.

Ursprungligen av gabriela:

tycker du inte om dashboard finns motsvarande ordböcker även som 'vanligt' program i mac os x 10.4 och 10.5. (Dictionary.app)

den använder jag ofta själv.

Pinsamt... den hade jag helt och hållet glömt bort...:">
Tack för tipset!

1
Bevaka tråden