Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Live-rapportering och Keynote-bingo WWDC 2008

Tråden skapades och har fått 254 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-09 21:13
Ursprungligen av Pilen:

Jaha, då är det bara att invänta att snigel-telia orkar rapa upp vad den riktiga prislappen i svedala blir då

En kvart fjorton dar? Som allting annat de försöker göra.

varför ligger det inga priser ute på applestore....jag vill ju veta vad det kommer kosta mig, med abbonemang, telefonen var ju sjukt billig!!

Föresten är det någon som vet om någon kommer rapportera från seminariet som ska vara ”efter lunch” om 10.6 Snow Leopard?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:17
Ursprungligen av Chaosstar:

Föresten är det någon som vet om någon kommer rapportera från seminariet som ska vara ”efter lunch” om 10.6 Snow Leopard?

Det faller gissningsvis under utvecklarnas NDA, så rapportering är nog tveksamt.

Ursprungligen av berdan:

Det faller gissningsvis under utvecklarnas NDA, så rapportering är nog tveksamt.

Ja det gör det säkerligen. Tänkte inte på det.
Någon som har en länk till nån sida där någon filur ger några ledtrådar om vad Bertrand Serlet pratade om?

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-06-09 21:12

Fan, trodde inte jag skulle ha detta ha begäret igen. När iPhone 1.0 kom så var man ju sjukt tvungen att ha en. Nu har jag sålt telefonen i väntan på 3G varianten, och allt det jag ville ha 3G + GPS + 3:e partsprogram (vilket visserligen varit känt länge) infriades. Och dessutom med ett ny snyggare look (Apple har en förmåga att få generationen innan, dvs iPhone 1.0, att bli sjukt mycket osexigare och omodernare än den nya). Får den där konstiga känslan att man bara vill somna och vakna och så är det dagen då man köper en ny iPhone. Apple hur gör ni för att skapa den känslan? Jag kanske är knäpp...

Utan att jag på något sätt vill att det uppfattas som flamebait undrar jag bara vad som är så speciellt?

3G, push-mail och stöd för sync har ju massor med telefoner. Missar jag något eller är det helt enkelt bara att iPhone nu också kan det?

Som sagt, jag försöker inte provocera, bara förstå

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-06-09 21:13
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Utan att jag på något sätt vill att det uppfattas som flamebait undrar jag bara vad som är så speciellt?

3G, push-mail och stöd för sync har ju massor med telefoner. Missar jag något eller är det helt enkelt bara att iPhone nu också kan det?

Som sagt, jag försöker inte provocera, bara förstå

Den kan göra det snyggare och billigare.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-09 21:15
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Utan att jag på något sätt vill att det uppfattas som flamebait undrar jag bara vad som är så speciellt?

3G, push-mail och stöd för sync har ju massor med telefoner. Missar jag något eller är det helt enkelt bara att iPhone nu också kan det?

Som sagt, jag försöker inte provocera, bara förstå

En Macnörd är alltid en Macnörd. Väldigt speciellt släkte...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:16
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Utan att jag på något sätt vill att det uppfattas som flamebait undrar jag bara vad som är så speciellt?

3G, push-mail och stöd för sync har ju massor med telefoner. Missar jag något eller är det helt enkelt bara att iPhone nu också kan det?

Som sagt, jag försöker inte provocera, bara förstå

Nej, innehållet i sig är inte så speciellt tycker jag. Det är ju precis som med en Mac. En motsvarande PC har ju nästan exakt samma funktioner, men inte samma funktionalitet. Det är väl det allt hänger på liksom, att det är så fantastiskt trevligt att använda Apples produkter...

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Som sagt, jag försöker inte provocera, bara förstå

Har du hållt i en och använt den lite så förstår du Jag blev otroligt imponerad bara av känslan när jag höll i en för första gången. Sen är det ju Apple också, dom lyckas alltid framkalla otroliga ha-begär, iaf hos mig...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-06-09 21:16
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Utan att jag på något sätt vill att det uppfattas som flamebait undrar jag bara vad som är så speciellt?

3G, push-mail och stöd för sync har ju massor med telefoner. Missar jag något eller är det helt enkelt bara att iPhone nu också kan det?

Som sagt, jag försöker inte provocera, bara förstå

Ja du Richard, har du hållt i en iPhone men ändå inte förstått så kan jag inte hjälpa dig där. Sorry. Det som är grymt med den nya iPhonen är att den blir komplett, saker man känt att man saknat i nuvarande iPhone är plötsligt där. Dessutom är den ju sjukt mycket snyggare än den gamla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 21:17
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Utan att jag på något sätt vill att det uppfattas som flamebait undrar jag bara vad som är så speciellt?

3G, push-mail och stöd för sync har ju massor med telefoner. Missar jag något eller är det helt enkelt bara att iPhone nu också kan det?

Som sagt, jag försöker inte provocera, bara förstå

Eftersom du tydligen är moderator så borde du inte ens behöva ställa en sådan fråga
Gillar man Apple så gör man det. På ett speciellt sätt.

haha kul för de som har lagt feta bud på gamla versionen av iphonen på tradera

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 21:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:18
  • Avstängd
  • International user
  • 2008-06-09 21:22
Ursprungligen av Solid:

Svårt att se, men det verkar som att hörlursuttaget fortfarande är nedsänkt....
/M

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 21:23
Ursprungligen av Mattias L:

Svårt att se, men det verkar som att hörlursuttaget fortfarande är nedsänkt....
/M

Det var väl precis det som inte var något problem längre? (Grattis till 1 000 inlägg förresten!)

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-06-09 21:26
Ursprungligen av lither:

Det var väl precis det som inte var något problem längre? (Grattis till 1 000 inlägg förresten!)

Aha, det missade jag, var det det som menades med "Flush headphone jack"?

Tack! Firar i detta nu!

Wiiiee! Snygg telefon, exakt likadan som de förra på framsidan, men med lite snyggare baksida nu he he. Känns som det förbättrade innehållet är det bästa.

Problemet är nu bara hur man får tag i en som inte är låst till Telia (Usch!), för de lär ju inte sälja den utan deras abonnemang. Jag skickade precis ett mail till dem och kollade prisinfon, även om jag inte vill köpa av dem, ska bli intressant att se vad de svarar (om de ens svarar).
Blir väl till att man får låta en kompis köpa en i USA och att man sen hackar den för att kunna köra på sitt nuvarande abonnemang.

Tur man har sin iPod Touch så länge i a fall, jag ringer ändå inte så mycket! Men det hade varit skönt att bli av med Sony Ericsson-telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 21:20

"Hmm, sidan du söker verkar inte finnas."
http://www.apple.com/se/iphone/buy

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-09 21:20

Är jag ensam om att se ner på min nuvarande iPhone sjukt mycket?

760 personer inloggade och378 som läser den här tråden !! Rekord eller ?

Ursprungligen av lither:

Är jag ensam om att se ner på min nuvarande iPhone sjukt mycket?

Njaa, det är innehållet jag ser ner på isf, jag tycker fortfarande iPhone 1.0 är snygg! Men jag undrar om det öht är idé att sälja den sen när man skaffat en 2.0, men lär väl inte få ett skit för den...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-09 21:26
Ursprungligen av lither:

Är jag ensam om att se ner på min nuvarande iPhone sjukt mycket?

Det blir nog bättre om du har två ska du se. Du kan få köpa min den 12 juli.

Inbyggd GPS är väl iofs bra. Inte för att jag personligen har någon användning av det, men för de som har det så borde det ju vara bra.

Sa de något om det kommit stöd för MMS nu? Hur är det med FM-Radio?

Från Apple.com:
"GPS on iPhone is active only when you need it. iPhone powers the GPS unit on and off quickly and automatically, so it won’t adversely affect battery life."

Ska bli intressant att höra mer om...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-06-09 21:29
Ursprungligen av Chaosstar:

Från Apple.com:
"GPS on iPhone is active only when you need it. iPhone powers the GPS unit on and off quickly and automatically, so it won’t adversely affect battery life."

Ska bli intressant att höra mer om...

Översättning: "När du har på kart-programmet, eller vill använda bild-lokaliseringssaken"

Svenska apples sida om iPhone is "Unavilable" . pallade den inte trycket?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-06-09 21:36

"iTunes 7.7
eller senare"

Jag kanske är lite efter, men kul att se om något nytt kommer i iTunes mer än AppStore.

Bevaka tråden