Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Photoshop CS3 och Version Cue

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen installerat Photoshop CS3, men har problem. Det går bra att öppna programmet, men när jag ska öppna en bild så får jag upp dialogrutan som syns nedan. Sedan avslutas programmet. Kollar jag i mappen som det hänvisas till så har jag ingen "VersionCue.framework", däremot en "VersionCueUI.framework".
Jag har provat att installera om men det gör ingen skillnad.
Någon annan som råkat ut för det? Förslag på lösning? Det är mycket irriterande att inte kunna använda programmet.

Kanske det har något att göra med det som har skrivits här;
http://www.99.se/adobe-macromedia/244315-varning-10-5-3-photoshop-cs.html

Dum fråga kanske, men jag använder CS3 men vad gör Version Cue egentlgen? Vad ska man ha det till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 02:49
Ursprungligen av Magnus Krantz:

Jag har nyligen installerat Photoshop CS3, men har problem. Det går bra att öppna programmet, men när jag ska öppna en bild så får jag upp dialogrutan som syns nedan. Sedan avslutas programmet. Kollar jag i mappen som det hänvisas till så har jag ingen "VersionCue.framework", däremot en "VersionCueUI.framework".
Jag har provat att installera om men det gör ingen skillnad.
Någon annan som råkat ut för det? Förslag på lösning? Det är mycket irriterande att inte kunna använda programmet.

Bara en chansning, döp om filen till VersionCue.framework testa och se

Ursprungligen av Tangen:

Bara en chansning, döp om filen till VersionCue.framework testa och se

Jag tänkte prova det, men först kollade jag runt lite mer i Adobe-mappen och såg att i "Adobe Version Cue CS3/Client/3.0.0" fanns det en VersionCue.framework, så jag kopierade den till 3.1.0 och då fungerade det!
Men jag kan fortfarande inte köra uppdateringen, den säger att version Cue inte kan uppdateras, men det spelar nog inte så stor roll, jag använder det ju inte.

1
Bevaka tråden