Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta mail från PC Outlook till Mail, -hur då?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-04 15:19

Hej,
Vilken är den bästa metoden att flytta mail från Outlook 2007 Vista till Apple Mail?
Hur gör jag, vilka program skall jag använda?

Mvh
Magnus

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-04 16:44

Du skriver outlook import mail i sökfältet upp till höger och trycker sedan på enter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 16:24

Nja. så lätt går det inte tyvärr....
Jag sitter fortfarande fast!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-09 23:00
Ursprungligen av agnwik:

Nja. så lätt går det inte tyvärr....
Jag sitter fortfarande fast!

vad är problemet? Lite bättre (fel)beskrivning än så får du nog spotta ur dig för att vi ska hjälpa dig...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-09 16:37

Själv använde jag ett mailkonto där jag kunde köra imap istället, använde imap som en brygga för få upp alla mailen på servern inklusive mappar. Sen kopplade jag upp macen mot samma imap konto och skapade ett pop3 konto dit jag kopierade alla mappar.

Gick väldigt smärtfritt.

Om du googlar med följande text hittar du flera program och metoder:

export outlook to macintosh mail

Ett rätt seriöst program som vi körde på jobbet, innan vi slängde ut PC:arna för något år sedan var:

Little Machines

Det här har för övrigt diskuterat tidigare i forat. Se t.ex.
99.se » Mjukvara » Apple programvara » Safari » Exportera från Outlook till Mail
99.se » Allmänna forum » Switcher - Byt till Mac » Konvertera MS Outlook till Mail

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 17:53

Jag använde mig av denna metod för att gå från Outlook till Entourage: Export email from Outlook to Entourage - a simple guide Tycker det borde funka till Mail också.

Mvh,
query

1
Bevaka tråden