Undvik iCurve

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en iCurve för ett par veckor sedan, fick den levererad för ett par dagar sedan, och jag får tyvärr säga att jag är besviken. "Armarna" på iCurven som min iBook vilar på är olika långa, så en av dom sticker ut ett par centimeter längre ut än den endra. Inte särskilt snyggt..

Vidare så är vänster arm mer nedåtböjd än den högra så iBoken vilar bara på tre av sina hörn, om man kommer åt iBooken så gungar den.
Till sist är iCurven bredare än iBooken, något som inte framkommer på Griffintechnologies hemsida där den ser ut att vara en "perfect match".

Jag har dessutom hört historier från andra som har iCurve om hur de har bytt sina pga. liknande fel som mitt exemplar har men bara fått en likadan, eller ännu sämre byggd iCurve.

• Oregistrerad
  • 2003-06-07 23:35

Det där låter som ett tydligt reklameringsfall.

MF

Jag tjackade en sån där iCurve till min PB 17". Finns inget att klaga på där. Vet inte hur den passar ihop med i iBook. Men att den gungar liksom när man tar på den är ju självklart, men varför ska man vara där och kladda, tanken är ju att man har ett externt t-bord och en mus anslutna.
Jag tycker att det funkar kalas, toppen samt kanon. Snyggt är det ju dessutom.

• Medlem
  • 2003-06-08 00:19

Min iCurve til min 12" iBook er det heller ingen ting å klage over, visst er den litt bredere enn selve iBooken, men det gjør ingenting. iBooken holder seg på plass som den skal i af. Jeg synes det låter som at du skal bytte den til en ny.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Men att den gungar liksom när man tar på den är ju självklart, men varför ska man vara där och kladda, tanken är ju att man har ett externt t-bord och en mus anslutna.

Med gunga så syftar jag på att iBooken gungar på iCurven. Den ligger alltså inte rakt på, den står på bara tre hörn.
Externt tangentbord och Mus har jag naturligvis.

Tur att ni har fått fungerande exemplar iaf Fungerar på att reklamera / byta.

Den iCurve min Pismo står på funkar finfint. Visst är den högra armen tre millimeter högre och längre än den andra,men det märks inte när datorn står på den.

Jag tror de säljer iCurve på inLife. Jag har planer på att skaffa en så då ska jag tydligen köpa där man kan packa upp och kolla på den direkt så att den inte är skev.

Låter ju märkligt ändå... borde inte alla gjutas i samma form ?

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-09-02 23:44

Beställde ett iCurve från Macoteket. Det första jag fick var rätt så "snett" och ojämnt. Ringde och fick ett nytt skickat till mig.

Nu funkar det utmärkt! Men en sån här sak är nog bra att köpa över disk.

Finns det nån liknande pryl?

Blev lite avskräckt & nu ska ju alla andra köpa curvan...

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-09-10 16:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av walkyourway
Finns det nån liknande pryl?

Blev lite avskräckt & nu ska ju alla andra köpa curvan...

Det finns alternativ. Jag sprang över den här produkten för ett tag sedan.

Inget vidare snyggt tycker jag. Du borde absolut satsa på ett iCurve! Det är toksnyggt och du får ju byta det om det är skevt. I slutändan är nog iCurve det bästa alternativet!

1
Bevaka tråden