Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ha skärmsläckare igång på separat skärm?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-02 14:39

Har en LCD-TV inkopplad till min Macbook kanske ofta, och låter den ibland vara igång med inget annat än bakgrunden att visa. Något halvpraktiskt hade då varit att kunna ha en skärmsläckare på den skärmen som visar en stor och fin analog klocka där skärmsläckaren inte försvinner så fort jag rör på musen. Skulle detta gå?

Just ja, söker även efter en skärmsläckare som visar en stor och fin analog klocka.

Tack!

Finns ett program som låter en ha en skärmsläckare som bakgrundsbild. Ska kolla runt lite, och återkommer när jag har hittat det.

Om du är intresserad av något annat än en klocka finns G-Force. Jag har det på mina datorer och tycker att det ger häpnadsväckande vackra mönster.
Se: Download G-Force and visualize your music in a whole new way

Vad sägs om en Ord-klocka som skärmsläckare ?
Kul idé !
Se: http://www.simonheys.com/wordclock/

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-03 11:21

Precis vad jag sökte efter!

Problemet är bara att jag vill ha skärmsläckaren som bakgrund enbart på den sekundära skärmen. Som det ser ut nu kan jag välja att enbart ha den på primära skärmen eller på båda samtidigt. Men det är i alla fall ett stort steg i rätt riktning!

Den var riktigt snygg!

Annars är min favorit den här: Doomlaser Blog Archive Kernel Panic Screensaver!

Ingen analog klocka visserligen men rolig är den!

1
Bevaka tråden