Sleep/Wake-knappen är paj!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-01 14:35

Har lyckats tappa min iphone och sleep/wake-knappen fungerar inte längre. Detta leder ju till att telefonen dör hela tiden! Batteriet pallar inte att den är på menyn ända tills autolåset går på efter 1 minut. Plus att det är för övrigt sjukt störande att inte kunna låsa knapplåset... Vad ska jag göra? Det är inget synligt, typ att knappen är intryckt eller så.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-01 20:17

Du får plocka isär din iPhone och justera storleken på öppningen för knappen. Jag har hjälp en kompis med precis samma sak. Aluminiumskalet har fått sig en törn och klämmer på knappen så att den inte åker ut igen.

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-02 18:26

Ja, fast det är ju INTE så att knappen är nedtryckt... Tror du att det fungerar ändå med att öppna telefonen?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-02 22:11

Så du kan fortfarande känna ett distinkt knäpp där du trycker på knappen?

• Medlem
  • Gävle
  • 2008-06-11 00:10

Japp, knappen känns som förr, fast det låter inte något "knäpp" i högtalaren som det brukar göra då knapplåset går på, och inget händer. Detta innebär ju även att jag inte kan slå av/på telefonen...

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-06-11 07:36

Fungerar volymknapparna på vänstersidan, vibratorn, etc? Jag börjar nämligen misstänka att kontakten fill flexikabeln som ansluter alla dessa enheter/prylar har lossnat inne i telefonen. Då måste du öppna den för att trycka tillbaka kontakten.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-06-12 18:41

Jag har exakt samma problem. De övriga knapparna fungerar men inte power/sleep-knappen. Det hände efter ett rätt hårt fall mot ett betonggolv. SysInfo, som jag laddat ner med Installer, gör i alla fall at jag kan göra en restart när det behövs. Men det är irriterande att inte kunna stänga skärmen när man vill.

1
Bevaka tråden