Varför har okända näthandlare så billiga iMac priser?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-31 23:32

Hej!

Var inne på att köpa en 24" 2,8 Ghz IMAC.

På applestore kostar den runt 15.000

Men enligt prisjakt så finns den för runt 12.500 sek på flera ställen, Apple iMac - 2,8GHz DC 2GB 320GB DVD±RW 24" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stationära datorer, tex Dialectbutikerna.

Det står att det är 1066 Mhz busshastighet på Dialects hemsida och det kom väl först med versionen som släpptes i slutet av april?

Någon som vet något? Är det något jag missar?

Mvh
Krok

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-01 00:51

jag vet inte,Läs kommentarerna,verkar inte vara höjdare,Själv skulle jag inte lita på nån av dom sidorna,Bara Apple Store!

Det är faktiskt väldigt intressant: ClickOK / APPLE IMAC 24 C2D-2.8G 320GB 2GB DVD±RW OSX SW

Priset är lägre än inköpspriset för Apple återförsäljare. Någon som vet mer om detta?

Eller har dom bara importerat fel prislistor så att "inkl moms" priset egentligen ska vara "exkl moms" ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-01 06:05

Inte bara okända butiker, men bara modell 2,8 Ghz!

Även Dialectbutikerna har bra priser. 13.100 för en imac 24", 2m8 Ghz, 1066Mhz Buss. (Nya versionen tror jag?) Dialect får jag nog anse som en seriös butik.

Andra alternativet, Amentio, har fått relativt bra recensioner. Click-OK verkar ju inte vara alldeles strålande...

MEN. Samtidigt är det flera som ligger betydligt under apple-store priset så det kan inte bara vara ett misstag av en butik.

Nya modeller på g, apple behöver tömma lagret innan de modellerna kommer? Kan det vara så att färdigkonfigurerade modeller a 2,8 Ghz ligger för mycket på lager? För det är nämligen så att att det ä bara version 2,8Ghz som det finns billigare pris på. De andra modellerna ligger i paritet med Apple-stores priser.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-06-01 12:30

Ibland kan det handla om den gamla modellen fast de har klistrat in infon om den nya rakt av. Den enda skillnaden jag kan se är att den nya 2,8 GHZ har artikelnumret MB325 men iMacen hos bl.a. Dialect har MB325S/A.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-06-01 13:07

Skulle tro att det är gamla modeller de säljer ut. Kampanjer med riktigt bra erbjudanden brukar vara lite luriga, de säger ofta att de säljer den nya imacen, och samtidigt att de säljer imacs för väldigt lågt pris. Men de nämner inte att de är olika macar.

på clickok-länken står det ju övertydligt att det är exkl. moms, mystery solved. likaså på dialect.se får man välja inkl / exkl.
dialect och clickok är alltså dyrare än apple store (16 293, 15 566 vs 15 195).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-06-23 08:29

Hej

Det har nog ändrats på deras sida. Det var längesedan jag kikade på länken, men kan omöjligt ha missat det på det sättet som det står nu.

Jag var i kontakt med dom och det verkade som om det var förra generationens iMac och det var anledningen till att några slumpades bort.

Köpte istället en 24" imac 2,8 nya versionen. direkt från apple store

1
Bevaka tråden