Sökfunktion nollställd efter byte av användarnamn?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ändrade på mitt användarnamn, märkte att det inte var en så god idé för då hittade datorn inga filer, och ändrade därför tillbaka. Sen detta hittar sökfunktionen i Finder bara filer som använts efter att jag strulade med användarnamnet. Detsamma gäller Mail om jag söker på "Hela brevet". Någon som förstår vad som hänt, och hur man kan få datorn att söka bland alla filer igen?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-05-31 17:07

Det finns många trådar om detta. Här är en...

http://www.99.se/mac-os-x/100750-inst-llningar-f-rsvinner-i-os-x.html

Hmm tack. Jag hittar dock inte lösningen på problemet där. Jag har ändrat tillbaks användarnamnet, och allt funkar utom just de sökfunktioner jag nämnt ovan. Känns som att datorn tappade någon sorts idexering.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-31 20:50
Ursprungligen av Rennstam:

Hmm tack. Jag hittar dock inte lösningen på problemet där. Jag har ändrat tillbaks användarnamnet, och allt funkar utom just de sökfunktioner jag nämnt ovan. Känns som att datorn tappade någon sorts idexering.

Testa det här, Äpplemenyn > Systeminställningar > Spotlight > Integritet Lägg till din hårddisk, klicka bort dig från Spotlight och gå sedan tillbaka och ta bort din hårddisk. Nu borde den omindexera hela din dator.

Under tiden som datorn omindexerar bär den sig lite konstigt åt. Trög men bara ibland.
Söker du efter ngt skiter det sig etc.

Tips: Gör ngt annat under tiden.....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-01 12:34
Ursprungligen av Goflorp:

Under tiden som datorn omindexerar bär den sig lite konstigt åt. Trög men bara ibland.
Söker du efter ngt skiter det sig etc.

Tips: Gör ngt annat under tiden.....

Bra komplettering Goflorp. Som ett datasidekick-inlägg.

Ok. Tack. Det låter rimligt. Jag skall prova.

1
Bevaka tråden