Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk låter som den används även om datorn bara står

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min hårddisk i min MBP har börjat låta som att den konstant håller på att läsa/skriva filer. Om den så bara står helt still låter den. Kollar jag på "Hårddiskaktivitet" i "Aktivitetskontroll" så visar den inga som helst aktiviteter men ändå så låter disken (knarrar).

Jag hör inte direkt några konstiga ljud, utan helt vanligt hårddisk-knaster.

Svår fråga egentligen, men någon som har några idéer eller är det bara så att den håller på att ge sig redan?
Hårddisken är mindre än ett år, en Western Digital (WD2500BEVS). Har kört kontroll på den och inga fel hittades och S.M.A.R.T status står bara som kontrollerad.

Mvh,

Troligen värmekalibrering.
Gör den detta hela tiden skulle jag be ngn som kan och vet lyssna på det.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-05-26 21:45

Hårddisk-knaster - att pickuppen åker fram och tillbaka - utan att vare sig läsa eller skriva (Aktivitetskontroll=inga som helst aktiviteter) - är mycket, mycket besynnerligt. Jag skulle lämna in den.

Tackar för tipsen, har gjort backup nu iaf,

Mvh,

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-05-28 11:00

Jag, som också har en WD2500BEVS sedan snart ett år, känner inte igen ljudfenomentet som du beskriver. Ingen aktivitet = inget (o)ljud. Garantiservice?

Ursprungligen av frazze:

Jag, som också har en WD2500BEVS sedan snart ett år, känner inte igen ljudfenomentet som du beskriver. Ingen aktivitet = inget (o)ljud. Garantiservice?

Uppkom för en vecka sedan ungefär. Vet inte om jag ens orkar mecket med att skicka in den, köper nog en ny dator snart ändå.

Mvh,

1
Bevaka tråden