Automatiserad login för campus-nätverk

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-24 17:21

Hej!
Jag studerar på Chalmers där man använder sig av en authentieringstjänst innan man kommer åt internet. När jag tidigare använde Windows hade en bekant programmerat en applikation som loggade in automatiskt åt en vilket var väldigt smidigt.

Däremot på Mac finns inget sådant. Jag har ett CURL-script som funkar men skulle vilja automatisera det hela, så jag slipper upprepa rutinen varje gång jag ska använda laptopen på campus. Jag tänker mig något i stil med att när jag ansluter till ett nätverk så kontrolleras det om jag befinner mig på Chalmers-nätet och isåfall körs CURL-scriptet.

Jag har googlat på olika saker men har bara hittat lösningar som innefattar "kicker.bundle", som inte verkar finns i Leopard.

Någon som har några bra råd eller kan peka mig i rätt riktning? Är ny på Mac och vet därför inte riktigt vart jag ska börja.

Tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-24 21:28

MarcoPolo - Context-aware computing for Mac OS X

Förutom att MarcoPolo kan köra scriptet då du ansluter till campus nätet kan det även fixa en massa annat, ex ställa om skrivare, e-post server eller för den delen ställa om brandväggen osv..

• Medlem
  • International user
  • 2008-05-25 16:02

Grymt! Tack för tipset ntity, det löste problemet lätt.

1
Bevaka tråden